Publicador de continguts


Dimecres entra en vigor Palma, Ciutat 30


19 / d’octubre / 2020

Avui s'ha col.locat el primer dels 33 plafons de diferents dimensions que s'instal.laran ara a les entrades de Palma

Hila: "Amb Palma, Ciutat 30 aconseguim que el vehicle privat no sigui el propietari exclusiu del 80% de la ciutat i que hagi de compartir l'espai amb la resta de vehicles, com bicicletes i altres de mobilitat elèctrica que aniran sorgint"

Palma, 19 d'octubre de 2020.- El batle de Palma, José Hila; el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, i la directora general de l'Àrea, Irene Nombela, han presentat avui el primer dels 33 plafons que indiquen l'obligatorietat de circular a menys de 30 km/h a Palma.

Aquesta mesura, que transforma Palma en una ciutat 30, entrarà en vigor el dimecres 21 d'octubre. L'Àrea de Mobilitat Sostenible té previst instal.lar un total d'11 plafons de grans dimensions com el que s'ha presentat avui a les principals entrades de Palma des de la via de cintura (Portopí i entrades pels carrers de Manacor i d'Aragó; la carretera de Valldemossa, el camí de Jesús, la Vileta, Andrea Doria, Son Rapinya i altres punts) i situar fins a 22 plafons de mida mitjana a les entrades a Palma des de diferents nuclis i punts singulars.

Així, a partir d'ara, en tots aquells carrers en què no hi hagi cap senyalització, la velocitat màxima permesa serà de 30 km/h. Cal recordar que Palma, Ciutat 30 entrarà en vigor de forma gradual, ja que durant els pròxims 2 mesos l'Àrea de Mobilitat Sostenible ha planificat el canvi de fins a 900 senyals a diferents carrers on es rebaixa la velocitat permesa. En aquest sentit, caldrà sempre respectar la velocitat que indiquen els senyals.

El batle, Jose Hila, ha explicat que aquesta mesura és una aposta per la mobilitat sostenible. "Amb Palma, Ciutat 30 aconseguim que el vehicle privat no sigui el propietari exclusiu del 80% de la ciutat i que hagi de compartir l'espai amb la resta de vehicles, com bicicletes i altres de mobilitat elèctrica", ha dit, i ha recordat que Palma segueix el model d'altres ciutats europees com ara Bilbao, València o Barcelona. "Limitant la velocitat disminuïm, a més, el renou i els vianants podran anar més tranquils perquè els vehicles circularan més a poc a poc. Estam canviant tota la ciutat; ho han fet altres ciutats com Bilbao, València, Alacant, Barcelona, i altres d'europees. Ara feim aquesta passa", ha dit.

Nou decret de velocitats màximes a Palma

Dalmau, per la seva banda, ha explicat que l'entrada en vigor d'aquest canvi ha obligat a adaptar la resta de senyalització de Palma d'acord amb el nou Decret de velocitat, que defineix les velocitats màximes permeses a un total de 190 carrers. En concret, les velocitats màximes es rebaixen de 50 a 40 km/h i de 70 a 50, en un total de 38 km de carrers de la xarxa viària de Palma. "Hi haurà vies com trams del passeig Marítim, l'avinguda de l'Argentina o el carrer d'Aragó, i altres entrades des de la carretera de Sóller, que en determinats trams veuran afectada la seva velocitat, perquè la idea és pacificar el trànsit; es redueixen carrers a 40 i a 30. Limitam velocitats que estaven a 70. Per tant, hi ha un important nombre de vies principals i secundàries que majoritàriament tenen una velocitat màxima a 30 a 40 km/hora, i algunes que es mantenen a 50, però cada vegada seran menys", ha detallat.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023