Publicador de continguts


» L'Ajuntament de Palma presenta la solució al carrer Blanquerna


7 / de juliol / 2011

  • El 88 per cent del carrer de Blanquerna serà espai dedicat al vianant o carril bici
  • "Consideram que el carrer actualment està millor configurat que ahir"
  • "Continuarem parlant amb els veïns i si hi ha voluntat que això continuï o es canviï no hi haurà cap posicionament ideològic"


Clic aquí per veure el vídeo de la roda de premsa

Palma, 6 de juliol de 2011.- El primer tinent de batle de Turisme i Coordinació Municipal i el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma, Gabriel Vallejo, han presentat avui la solució que de l'equip de govern municipal ha posat en marxa al carrer de Blanquerna. Aquesta decisió és coherent amb el compromís adoptat durant la campanya electoral, quan el Partit Popular va mostrar la seva intenció de reprendre el consens previ al 21 de desembre de 2010, en el què un total de set associacions donaren el seu vist i plau a una ordenació del trànsit al carrer de Blanquerna.


La solució alternativa s'ha posat en funcionament avui dematí i consisteix a dividir el carrer de Blanquerna en tres blocs, d'acord amb la fisonomia del carrer.


Primer tram. Avingudes- Antoni Marquès
. Durant els darrers mesos, s'ha produït un augment d'establiments de restauració, bars i restaurants amb terrasses al carrer. Aquesta zona es mantindrà per a vianants. Això permetrà que es consolidi la activitat empresarial, i que l'autobús no es vegi afectat, perquè el gir des de les Avingudes no s'haurà d'interrompre amb el carril bici.


Segon tram. Antoni Marquès-Tizià
. Els comerciants demanen que hagi trànsit per la zona. Hi haurà un carril de circulació i s'establiran estacionaments per càrrega i descàrrega i també, fora de l'horari de càrrega i descàrrega, podrà ser utilitzat per part de veïns i clients dels comerços en aturades ràpides de 10 minuts


Tercer tram. Pare Francesc Molina- Francesc Fiol i Joan
seguirà essent per a vianants. Únicament hi ha dos tallers en funcionament que necessiten que hi arribin els vehicles.


A partir d'ara, el 88 per cent del carrer de Blanquerna serà espai dedicat al vianant o al carril bici, uns 13.000 metres quadrats. El carril de circulació entre el carrer Antoni Marquès i Tizià suposa 1.700 metres quadrats, un 11 per cent del total.


» L'Ajuntament de Palma presenta la solució al carrer Blanquerna

Gijón ha assegurat que "som conscients que no hem agradat a tothom, però som conscients també que és una solució que millora, en part, la situació de controvèrsia que s'havia creat a la zona".


El tinent de batle de Turisme i Coordinació municipal ha assenyalat que "és important deixar clar que en cap cas ha estat un posicionament ideològic, ni per part de l'equip de govern ni per part del Partit Popular. Si hi ha possibilitat d'arribar a un consens major, l'equip de govern estarà dispost a consensuar-ho".

En aquest sentit, Álvaro Gijón ha assegurat que "continuarem parlant amb els veïns i si hi ha voluntat que això continuï o es canviï no hi haurà cap posicionament ideològic".


Gijón ha assenyalat que al carrer de Fàbrica la peatonització està funcionant molt bé, però considera que l'experiment al carrer de Blanquerna no ha funcionat. "Si hi ha voluntat d'arribar a un acord entre totes les parts implicades, sigui el que sigui, l'assumirem perquè no hi ha un posicionament ideològic", ha afegit. "Amb aquesta decisió donam compliment a una promesa electoral, que era obrir Blanquerna per arribar a un consens, no s'ha obert al 100% perquè les posicions no són les mateixes que fa un any".


Gijón ha volgut donar les gràcies a totes les associacions que han tengut la voluntat de negociar, disposts a cedir en les seves pretensions "Volem agrair bona predisposició d'admetre que es cercàs una alternativa", encara que ha lamentat que "durant els darrers mesos també hem pogut constatar que hi havia associacions que no tenien voluntat de consens, que no volien cap tipus d'alternativa".


Data darrera modificació: 23 de març de 2023