Publicador de continguts


“EMAYA a l’escola” bat el seu rècord el curs 23-24 en realitzar 853 sessions d’educació ambiental a 161 col·legis de Palma


8 / de juliol / 2024

El programa, que inclou 18 activitats didàctiques, ha arribat a gairebé 25.000 alumnes

Palma, 8 de juliol de 2024.- El programa d’educació ambiental “EMAYA a l’Escola” ha conclòs el curs 2023-2024 amb el major nombre d’activitats i centres escolars visitats des que la iniciativa es va posar en marxa, l’any 2011.

Concretament, durant aquest curs, des de l’empresa municipal s’han impartit 853 sessions didàctiques a 161 col·legis en les quals han participat gairebé 25.000 alumnes. Es tracta de 18 activitats diferents dirigides i adaptades a alumnat d’infantil, primària i secundària.

L’objectiu del programa és contribuir a millorar la conscienciació mediambiental dels menors amb la intenció de promoure una gestió sostenible dels recursos i dels residus.

D’aquesta forma, i a través dels centres educatius, l’empresa municipal pretén implicar els menors i les seves famílies en un dels seus principals reptes, tenir una ciutat més neta i sostenible.

En aquest sentit, el tinent de batle de Medi Ambient i president d’EMAYA, Llorenç Bauzá, ha agraït el treball dels tècnics que desenvolupen el programa, ja que, en la seva opinió, “és una gran iniciativa per a fomentar les pràctiques respectuoses amb el medi ambient entre els més joves. Si aconseguim implicar-los i conscienciar-los de la importància de reciclar i de cuidar l’entorn des que són petits aconseguirem erradicar futures conductes incíviques”.

Entre les activitats que l’empresa municipal ha desenvolupat als col·legis de Palma s’inclouen:


• “Joanet Recicles” i “Tomeu Granera”, que ofereixen actuacions per als més petits en les quals consciencien sobre la importància de reciclar, estalviar aigua o cuidar el medi ambient a través de la música i contes.
• El cicle de l’aigua a la naturalesa i a la ciutat, en el qual s’explica de manera dinàmica com gestiona EMAYA les fases de l’aigua i es donen recomanacions per a estalviar-ne.
• Neteja del barri, que inclou una xerrada participativa sobre l’economia circular i la correcta separació dels residus. Posteriorment, els alumnes fan una batuda d’escombraries per l’entorn de l’escola. Al final de la recollida s’analitzen els residus trobats.
• El Passaparaula dels residus. Recreació del popular concurs adaptat als coneixements sobre el reciclatge.
• Robòtica i reciclatge. Amb ajuda d’un camió robot classifiquen i reparteixen diferents tipus de residus.
• L’efecte del canvi. Es dona informació a l’alumnat sobre les línies estratègiques que afavoreixen la transició ecològica, es construeixen tres models per a simular l’efecte d’hivernacle i s’interpreten.
• El preu cívic. Mitjançant jocs s’informa a l’alumnat del cost real que suposa restaurar l’aspecte original del mobiliari urbà després de sofrir actes vandàlics.
• Descobriment del litoral. Es realitza un itinerari urbà pel litoral de Ciutat Jardí per a donar a conèixer la seva biodiversitat i aspectes concrets com el procés de formació de l’arena o la problemàtica del plàstic en aquests entorns, així com quines actuacions podem dur a terme per a protegir-lo.
• Visita a la depuradora d’aigües residuals de Palma, EDAR 1. Es tracta de conèixer la planta de depuració d’aigua residual procedent del consum humà i les aplicacions que pot tenir el cabal regenerat.
• Visita als embassaments i la planta potabilitzadora de Lloseta. L’activitat consisteix en una visita als embassaments del Gorg Blau i de Cúber i de la planta on l’aigua d’aquestes reserves és tractada abans d’entrar a la xarxa de subministrament.
• Visita al laboratori químic. Es mostra el procés de control de qualitat de l’aigua a la xarxa de distribució, que du a terme el laboratori d’EMAYA i que realitza més de 120.000 anàlisis cada any.

Al programa “EMAYA a l’Escola” hi participen un total de 10 educadors ambientals i, segons les enquestes posteriors que s’han realitzat, ha estat valorat amb una mitjana global de 3,9 punts sobre un màxim de 4.

Data darrera modificació: 8 de juliol de 2024