Publicador de continguts


Ajuntament de Palma i Consell executaran conjuntament la transformació de l'Autovia de Llevant en via urbana entre els carrers de Manuel Azaña i Medellin


9 / d’agost / 2012

. Les obres començaran el mes de novembre, duraran sis mesos i tindran un pressupost de 3.078.691,48 euros

. El projecte guanya espai al trànsit per crear una avinguda urbana amb bandes jardinades, regula la circulació i connecta el Polígon de Llevant i El Molinar

Palma, 8 d'agost de 2012.- El tinent de batle d'Infraestructures i Coordinació Territorial de l'Ajuntament de Palma, Sebastià Sansó i el director insular de Carreteres del Consell, Rafael Gelabert, han presentat avui el projecte que executaran conjuntament l'Ajuntament de Palma i el Consell de Mallorca per dur a terme les obres de reconversió en via urbana del tram de l'Autovia de Llevant (Ma-19) comprès entre els carrers de Manuel Azaña i Medellín.

Aquesta transformació d'una autovia en carrer contempla els nous usos associats al Palau de Congressos però va molt més enllà, ja que contribueix a minimitzar i corregir l'efecte barrera que, històricament pateixen les zones urbanes que enredolten l'autovia, entre d'altres El Molinar, Can Pere Antoni, Polígon de Llevant i El Portitxol.

Amb aquesta transformació de l'Autovia de Llevant en via urbana, una part de la ciutat s'acosta a la mar i la zona litoral millora la seva connexió amb la trama urbana.

El projecte va ser aprovat en Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma el passat 31 de juliol. El pressupost total de les obres és de 3.078.691,48 euros ( inclòs l'IVA al 21%).

El calendari d'actuacions preveu que, una vegada concloguin els tràmits administratius en curs, les obres comencin a partir del proper mes de novembre de 2012 i puguin concloure sis mesos després.

Objectius del projecte

. Convertir el tram de l'Autovia objecte del projecte en una avinguda urbana.
. Dignificar l'entrada a Palma, amb embelliment i renovació de l'espai.
. Donar permeabilitat transversal a la via, permetent la connexió bidireccional del Polígon de Llevant i el Molinar, evidenciant i potenciant la proximitat del mar a la ciutat
. Garantir el flux transversal de vianants i vehicles, mitjançant interseccions regulades per semàfors i els passos de vianants projectats. Tot això definit per assegurar la completa accessibilitat de vianants i compatibilitzar amb el trànsit.
. Dotar d'escala humana a l'espai per l'ús de vianants, a aquests efectes de dóna més amplitud a les voreres, especialment a les que seran més transitades com les del front del Palau de Congressos
. Reduir la velocitat de circulació dels vehicles i conseqüentment el nivell de soroll.
. Mantenir la capacitat de la via que actualment ve fixada per la capacitat de la intersecció semafòrica de l'Autovia i Manuel Azaña, coordinant les fases en verd de les interseccions semafòriques situades entre la intersecció esmentada i la Ma-20.

Per assolir els objectius enunciats es realitza un ajust de la superfície de la via que actualment es destina a trànsit rodat, reduint l'amplada dels carrils de circulació de 3,50 a 3,00 metres i suprimint els vorals.
L'espai que es guanya al trànsit més el disponible a la zona de domini públic, tant municipal com del Consell, s'aprofita per dotar al nou carrer de bandes enjardinades (parterres) més generosos en els dos costat i al centre, en què es crea una mitjana enjardinada de 4 metres d'amplada.

Al costat mar es podrà construir gràcies a aquests mateixos paràmetres una vorera també de quatre metres.
Tots els espais nous es doten de plantacions, palmeres, margallons, pins, xiprers, i pollancres, a més d'arbustos mena lantana, hibiscus, antorchasis, etc.

L'enllumenat es completa i reforça, donant continuïtat a les xarxes i tipologies ja existents o previstes a la zona.

El trànsit s'ordena mitjançant semàfors, habilitant moviments de gir i encreuament que asseguren l'esmentada permeabilitat.

Galeria Multimèdia

Data darrera modificació: 13 de març de 2023