Publicador de continguts


Ajuntament i Govern compleixen amb els compromisos de la Carta de Serveis d'assistència a víctimes de violència de gènere


3 / de desembre / 2010

.Durant 2009 es registraren 700 demandes d'auxili d'urgència que es varen respondre abans de 9 minuts en el 99 per cent dels casos

.Es fa un seguiment específic a tots els 123 agressors que tenen ordre de protecció

.La nova carta de servei incorpora l'organització de quatre cursos anuals d'autoprotecció i l'adhesió al programa nacional de seguiment integral a víctimes de violència de gènere


L'Ajuntament de Palma, a través de la Policia Local, i el Govern, a través de l'Oficina d'Atenció a les Víctimes del Delicte, col.laboren mitjançant un conveni perquè es compleixin els compromisos adoptats a la Carta de Serveis d'Assistència a víctimes de violència domèstica i de gènere. El principal objectiu del servei és millorar l'assistència a les víctimes dels delictes de violència de gènere i informar-los dels seus drets, dels serveis dels quals disposen i dels compromisos de qualitat que es poden oferir.


Cada any, s'elabora un informe per conèixer el grau de compliment dels set compromisos adoptats a la Carta de Serveis. Les dades de 2009 són les següents:


1.Acudir en els casos d'urgència al lloc de l'incident abans de 9 minuts en el 90 per cent dels casos. Durant 2009 es varen registrar 700 demandes d'auxili d'urgència i en un 99 per cent dels casos la resposta policíaca va ser inferior als 9 minuts. L'any 2008 es registraren 706 demandes que es cobriren abans dels 9 minuts en un 98,5 per cent dels casos.


2.El temps d'espera per a l'assistència psicològica serà inferior a 20 minuts en el 95 per cent dels casos. Durant 2009 es varen fer 216 assistències, a les quals es va respondre abans dels 20 minuts en un 94,8 per cent dels casos. El número d'assistències el 2008 va ser de 209, de les quals el 95,3 per cent reberen atenció psicològica abans dels 20 minuts.


3.El temps d'espera per a la interposició de la denúncia serà inferior a 20 minuts en el 90 per cent dels casos. Al llarg de 2009 es varen interposar 356 denúncies, un 96,5 per cent de les quals es posaren abans dels 20 minuts. L'any 2008, les dades foren 343 denúncies, de les quals un 95,4 per cent es posaren abans dels 20 minuts.


4.S'assignarà un/a agent tutor a un 90 per cent de les víctimes. Dels 336 casos que es registraren durant 2009, es va assignar un/a agent tutor en el 100 per cent dels casos. L'any 2008, es registraren 329 casos i tots varen ser tutoritzats.


5.Es farà un seguiment específic a tots els agressors de les víctimes tutoritzades amb ordre de protecció en el 100 per cent dels casos. Hi ha 123 agressors amb ordre de protecció i tots estan controlats.


6.Es contestaran les queixes abans de 15 dies i aquestes no superaran el 3 per cent dels casos. Al llarg de 2009 es varen registrar 700 casos. El tant per cent de queixes va ser del 0,43. El 2008, es registraren 706 casos i el tant per cent de queixes va ser 0.


7.S'avaluarà la satisfacció de les usuàries, que ha de ser positiva en més del 80 per cent de les enquestes. El percentatge d'enquestes satisfactòries va ser del 97,3 per cent (l'any 2008 va ser del 97,6 per cent). Desglossament segons els diferents serveis durant 2009:


.L'atenció i servei dels tutors de vigilància de gènere va ser satisfactòria en un 97,8 per cent dels casos.

.L'atenció dels agents receptors de la denúncia va ser satisfactòria en un 97,5 per cent dels casos.

.El temps d'espera per denunciar va ser satisfactori en un 87,9 per cent dels casos.

.L'atenció psicològica va ser satisfactòria en un 99,4 per cent dels casos.

.L'atenció de les unitats d'urgència va ser satisfactòria en un 93,7 per cent dels casos.


Novetats a la Carta de Serveis de 2010-12-01


A la nova Carta de Serveis que s'acaba d'editar s'hi ha afegit dues novetats:


.L'adhesió al programa nacional de seguiment integral a víctimes de violència de gènere. Aquest sistema d'intercanvi i anàlisi de dades, que es fa en coordinació amb el Cos Nacional de Policia, permet atorgar una qualificació a la víctima, fet que permet adoptar unes mesures concretes de protecció i seguiment.

.L'organització de quatre cursos anuals d'autoprotecció en col.laboració amb l'Escola Municipal de Formació. La decisió de realitzar aquests cursos ha sorgit després de diverses experiències pilot que han estat qualificades com a molt positives per les assistents. Les característiques dels cursos són les següents: duren 15 hores, es dirigeixen a grups de 10 víctimes voluntàries, el seu objectiu és reforçar l'autoestima de cada víctima i incidir de forma especial en els aspectes psicològics i s'imparteixen classes pràctiques d'autodefensa perquè les assistents coneguin les bases.


Ajuntament i Govern compleixen amb els compromisos de la Carta de Serveis d'assistència a víctimes de violència de gènere


D'esquerra a dreta
Nicolas Herrero. Intendent de la Policia Local de Palma
Jaume Pla. Inspector de la Policia Judicial de Policia Local de Palma
Pepa Peláez. Directora General de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament de Palma
Cristina Ferrer. Regidora de l'Àrea d'Educació, Igualtat i Drets Cívics de l'Ajuntament de Palma
Pilar Costa. Consellera d'Interior del Govern de les Illes Balears
Marta Díaz. Directora General de Justícia del Govern de les Illes Balears


Ajuntament i Govern compleixen amb els compromisos de la Carta de Serveis d'assistència a víctimes de violència de gènere


D'esquerra a dreta
Pepa Peláez. Directora General de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament de Palma
Pilar Costa. Consellera d'Interior del Govern de les Illes Balears.
Cristina Ferrer. Regidora de l'Àrea d'Educació, Igualtat i Drets Cívics de l'Ajuntament de Palma.

Data darrera modificació: 23 de març de 2023