Publicador de continguts


Cort adjudica a Info Sightseeing la gestió de les oficines i punts d'informació turística de Palma


3 / de juliol / 2012

Álvaro Gijón ha destacat que l'oferta guanyadora és un 10% més barata que l'oferta de licitació i incrementa el nombre de punts mòbils d'informació, l'horari d'activitat i el ventall idiomàtic per atendre al visitant

Palma, 3 de juliol de 2012.- El tinent de batle de Turisme i Coordinació Municipal, Álvaro Gijón, ha anunciat aquest migdia que l'empresa Info Sightseeing ha estat seleccionada per gestionar a partir de l'1 d'agost els punts i oficines municipals d'informació turística (OIT) de la ciutat de Palma. L'empresa seleccionada d'entre les cinc aspirants pertany al grup CitySightseeing i va optar al concurs públic amb una oferta econòmica de 283.499 euros (IVA inclòs) anuals, cosa que rebaixa en un 10% el pressupost inicial marcat per l'Ajuntament de Palma, que ascendia a 315.000 euros (IVA inclòs) anuals. La durada del contracte serà de 4 anys amb la possibilitat de pròrroga per 2.

Les OIT, que compatirán una homogeineitat estètica per fer-les fàcilment identificables, estaran ubicades a Parc de la Mar, Plaça d'Espanya, Casal Solleric, Platja de Palma i Castell de Bellver.

Gijón ha destacat que altres factors valorats positivament per la mesa de contractació i una Comissió d'Experts integrada per Cort, Consell de Mallorca i l'Agència de Turisme de Balears (ATB), han estat la reducció dels preus per hora de servei extraordinari prestat (que passa dels 26,55 euros / hora previstos als 23,89 euros / hora oferts pel proveïdor), i l'augment del nombre de persones d'atenció a l'usuari pel que fa a les inicialment previstes. En aquest sentit, el tinent de batle de Turisme ha informat que "l'OIT del Parc de la Mar comptarà amb una persona més en els mesos de temporada alta, des de les 14 ha les 20 h., i una altra més durant la temporada baixa, entre les 9 i les 14 h. També en els punts mòbils d'atenció al client que, com avancem en treure la licitació del concurs, suposen una novetat per poder desplaçar allà on siguin necessaris, s'ha previst una persona més durant la temporada entre les 9 i les 14 h.".

Més punts mòbils.- Sobre els punts mòbils, Gijón ha recordat que a la previsió inicial de punts mòbils, 2 en temporada baixa i 4 en temporada alta, Info Sightseeing incorpora un cinquè punt mòbil per als mesos de més afluència turística "que s'anirà desplaçant en funció de les necessitats. Els objectius d'aquests punts mòbils persegueixen, fonamentalment, donar un tracte preferent i directe al turista de creuers, un client amb un potencial molt important per tornar en un posterior viatge amb més temps d'estada".

Gijón també ha explicat que l'empresa adjudicatària del servei "també ha millorat la qualificació professional del personal encarregat de l'atenció a l'usuari en totes les OIT així com en els punts mòbils" i ha destacat que, com a novetat, "a cada moment, sigui en temporada alta o baixa, en qualsevol de les oficines d'informació turística sempre hi haurà o bé un guia turístic oficial o bé un llicenciat o diplomat en matèria turística, fet que suposa una millora fonamental del servei" respecte a tal com es venia prestant fins la data.

Un altre aspecte important de la proposta guanyadora, segons ha comentat Álvaro Gijón, consisteix en l'"augment de les hores d'obertura de les OIT i punts mòbils de manera que s'augmentarà fins les 306 hores d'obertura en temporada alta i altres 306 en temporada baixa , almenys en les oficines amb major flux turístic".

Àmplia cobertura idiomàtica.- El tinent de batle de Turisme també ha considerat rellevant la cobertura idiomàtica en l'oferta presentada per Info Sightseeing, que farà possible "que sempre hi hagi algú per atendre el turista en xinès, rus, italià, francès i portuguès" a més d'en espanyol, català, anglès i alemany, que eren les quatre llengües previstes en el plec de prescripcions tècniques.

Amb aquest procés d'adjudicació, les oficines d'informació turística de Palma passaran a ser gestionades per primera vegada de manera indirecta, el que permetrà ampliar el seu ventall de funcions que, a partir d'ara, també contemplarà la possibilitat de demanar informació i realitzar vendes comercials de forma presencial oa través d'internet com entrades i productes de marxandatge. "Això és fonamental per a la generació d'ingressos per a la Fundació Turisme Palma de Mallorca 365 perquè un percentatge important de la venda aniran a la fundació que, al seu torn, el destinarà a promoció turística", ha explicat Gijón, que també ha informat que "haurà de consensuar la proposta de models d'uniformitat i elements mòbils" presentada per l'empresa guanyadora del concurs públic "a fi que tot vagi alineat de la mateixa manera: que la informació arribi al client, que al turista se'l tracti com ho que és, un client, que es tingui una especial sensibilitat amb la informació que se li dóna, que siguem conscients que d'aquesta informació i amabilitat en dependrà la satisfacció del client i, en gran mesura, el fet que puguin consumir en la nostra ciutat ".

Un altre punt fonamental, en opinió de Gijón, és que l'empresa "és molt conscient que els punts d'informació turística ens serviran al seu torn d'observatori turístic a través d'un programa propi de generació d'estadístiques que ens ha de permetre saber què opina el turista de la ciutat, en quina mesura aquesta pot millorar i, en comparació amb altres destinacions, saber en què som millors i en què no". Tot a fi que l'Ajuntament pugui obrar en conseqüència i "prendre les determinacions que consideri oportunes".

En un altre ordre de coses, Gijón també ha informat que 5 empreses opten a la gestió del centre de visitants i del bar del Castell de Bellver després de concloure ahir el termini de recepció d'ofertes, que seran valorades "en els pròxims 10 o 15 dies de manera que, s'intentarà, també puguin estar operatives a partir de l'1 d'agost".

Galeria Multimèdia


Data darrera modificació: 13 de març de 2023