Publicador de continguts


Cort cerca solucions efectives perquè els busos d’hidrogen puguin circular en un termini breu de temps


23 / d’agost / 2023

El tinent de batle de Mobilitat, Toni Deudero, es reuneix amb directius d’Enagás i Power to Green, els quals consideren que hauran resolt les deficiències tècniques de la planta de Lloseta abans de finals d’any  
Palma, 23 d’agost de 2023.- L’Ajuntament de Palma ha estat informat de la previsió que, a finals d’any, puguin haver-se resolt les deficiències tècniques que afecten la planta de la companyia Power to Green Hydrogen radicada a Lloseta, de la qual depèn el subministrament dels autobusos d’hidrogen de l’empresa municipal EMT.
Així ho ha indicat el tinent de batle de Mobilitat i Polígons Industrials, Toni Deudero, després de reunir-se amb el CEO d’Enagás Renovables, Antón Martínez, i el gerent de Power to Green Hydrogen a les Illes Balears, Sebastià Barceló. A la cita també hi han estat presents el director general de Mobilitat de l’Ajuntament, Antonio Román, i el director gerent de l’EMT, Juanjo Elías.
La reunió forma part del calendari de trobades que des del passat mes de juliol duen a terme responsables polítics i tècnics del consistori, a més de directius de les empreses vinculades a aquest projecte, amb la intenció de trobar solucions ràpides i efectives als problemes de funcionament de la planta de Lloseta. 
Cal recordar que aquestes disfuncions impedeixen que l’Ajuntament pugui posar els autobusos d’hidrogen a l’abast dels usuaris del transport públic urbà de Palma.
Al llarg d’aquesta darrera sessió de feina, que s’ha desenvolupat a les oficines de l’EMT, el gerent de Power to Green ha informat que l’empresa ACCELERA, pertanyent al grup nord-americà Cummins i proveïdora de l’electrolitzador, confia haver resolt els actuals problemes tècnics a finals d’aquest any, de tal manera que la planta podria estar novament operativa abans d’acabar 2023 o, en tot cas, a principis de 2024.
El tinent de batle de Mobilitat, Toni Deudero, ha assenyalat que, arran de les dificultats que afecten les instal·lacions de Lloseta “es va crear un gabinet de crisi i un gabinet tècnic que estan fent feina a contrarellotge per a trobar una solució que faci possible posar en circulació, al més aviat possible, els busos d’hidrogen de l’EMT”.
Igualment, Deudero ha recordat que l’empresa municipal “disposa d’aquests models des del passat mes de març, i resulta inadmissible que no hagin pogut ser utilitzats durant un període tan llarg de temps”.  
 


 

 

 

 

 

 

 

Data darrera modificació: 24 d’agost de 2023