Publicador de continguts


Cort llança un concurs d'idees per triar la marca turística de Palma de Mallorca


27 / de desembre / 2011

El termini de presentació de les propostes finalitza dia 15 febrer 2012

El pressupost total destinat a aquest concurs és de dotze mil euros 12.000,00 €

Palma 27 desembre 2011
.- El tinent de batlia d'Economia, Hisenda i Innovació, i portaveu de l'equip de Govern, Julio Martínez, ha anunciat en la roda de premsa de la Junta de Govern l'aprovació de les bases d'un concurs de idees per a la promoció de la ciutat a través de la creació de la imatge de la marca "Palma de Mallorca".

La marca d'una ciutat és un poderós element de diferenciació. Les ciutats han de posicionar-se adequadament amb l'objectiu de ser més atractives i competitives, és per això que L'Ajuntament de Palma mitjançant l'Institut Municipal de Turisme (lIMTUR), presidit pel tinent de batlia de Turismo, Álvaro Gijón, per tal de donar una projecció externa de la ciutat i posicionar adequadament, posa en marxa el Concurs d'idees per a la promoció de la ciutat a través de la creació de la imatge de la marca "Palma de Mallorca", per això convida a totes les persones físiques i jurídiques que estiguin interessades a presentar les seves propostes.

L'objecte d'aquest concurs d'idees és el de seleccionar treballs de creativitat i disseny per a la creació de la imatge de la marca "Palma de Mallorca", la qual serà utilitzada en el material promocional editat per l'IMTUR: productes i objectes de regal( marxandatge), suports de promoció digitals (webs, correus electrònics, newsletters, banners, etc.), displays, cartells i altres suports promocionals, així com sobres, paper de cartes, carpetes, etc.

Pot participar en aquest concurs qualsevol persona física, nacional o estrangera, major d'edat, o persona jurídica, que no estigui sotmesa en alguna de les circumstàncies que determinen la prohibició per contractar amb l'Administració Pública, de conformitat amb la legislació aplicable en matèria de contractació del sector públic, i ho acreditin mitjançant declaració responsable.

Les persones interessades poden presentar més d'un disseny, fins a un màxim de tres.

La creació de la marca és de lliure procediment, amb la condició que ha d'incloure el nom "Palma de Mallorca". Les dimensions i el format són igualment lliures.

Cada disseny s'ha de presentar en color i en blanc i negre i ha d'anar acompanyat d'una petita descripció de la feina. D'altra banda, s'ha de presentar en suport digital i en paper.

Els concursants han d'aplicar els dissenys de la marca, fent un muntatge visual, en una selecció lliure de productes i objectes de regal (merchandising) com samarretes, polos articles de joieria, tasses, coixins imants, pins, clauers, adhesius, motxilles, marcadors de pàgines, bosses de tela i de paper, llapis pintures i altres articles d'escriptori, etc. També han d'incloure el disseny de diferents tipus d'embolcall per a aquests articles de marxandatge, els quals, a més, han d'incentivar la reutilització i el reciclatge.

Criteris de valoració
Es valoraran les obres que, a judici del jurat, identifiquin i representin millor la ciutat de Palma. Es tindrà en compte l'originalitat, la creativitat i la qualitat artística.

També es valoraran positivament les propostes que mostrin com s'adapta la marca als objectes i els productes de regal i record (merchandising), i als espais i els formats en què aquesta es pugui incloure (web, cartelleria, papereria, publicacions, etc.).

La puntuació dels criteris de valoració és la següent:
CRITERIS PUNTUACIÓ
(màxima)
Disseny: atractiu, original, clar 20
Valor: artístic, comunicatiu, simbòlic 15
Identitat: inspiració en els valors i els recursos de la ciutat, així com en les emocions i els sentiments que aquesta transmet 15
Versatilitat: adaptable a objectes i espais, mantenint una unitat d'imatge 15
Adaptació: convivència amb altres logotips, principalment amb el de l'Ajuntament de Palma 5
Creació de productes innovadors de merchandising 15
Creació de merchandising de baix cost
(obsequis per a actes institucionals i protocol.laris) 15
Total (puntuació màxima) 100

Per a cadascun dels criteris, s'atorgarà la màxima puntuació prevista a la proposta que millor compleixi els requisits establerts.

Presentació de les propostes:
Lloc de presentacions de les propostes

Els / les concursants poden presentar les seves propostes, juntament amb la resta de documentació requerida, al Registre General Municipal, a través de qualsevol de les Oficines d'Atenció a la Ciutadania

(OAC):
- OAC Avingudes. Av de Gabriel Alomar, 18 (Ed. Avingudes). 07.006
- OAC Cort. Pl de Santa Eulàlia, 9 baixos. 07.001
- OAC El Coll d'en Rabassa. C / Cardenal Rossell, 96. 07.007
- OAC Pere Garau. C / Pere Llobera, 9 baixos. 07.007
- OAC Sant Agustí. C / Margaluz, 30 (Sant Agustí). 07.015
- OAC Sant Ferran. Av de Sant Ferran, 42 (Ed. de la Policia Local). 07.013
- OAC l'Arenal. Av d'Amèrica, 11 (l'Arenal). 07.600
- OAC S'Escorxador. C / Emperadriu Eugènia, 6. 07.010
- OAC Son Ferriol. Av del Cid, 8. 07.198
- OAC Son Pacs. Camí dels Reis, 400. 07.120

Les propostes s'han de dirigir a l'Àrea de Coordinació Municipal de l'Ajuntament de Palma, fent constar clarament Concurs d'idees per a la promoció de la ciutat a través de la creació de la imatge de la marca "Palma de Mallorca".

Els treballs remesos per correu s'han d'enviar certificats, amb justificant de recepció, el qual serveix de justificant. De la mateixa manera, també es poden enviar a través d'agències de transport, amb el resguard de l'enviament com a justificant. En ambdós casos a ports pagats. Els justificants s'han de trametre al IMTUR, via fax o correu electrònic, abans de finalitzar el termini de presentació de propostes.

Termini de presentació
El termini de presentació de les propostes finalitza dia 15 de febrer de 2012.

Premis
El pressupost total destinat a aquest concurs és de dotze mil euros (12.000,00 €), impostos inclosos.
S'estableix un únic premi de 12.000,00 € per al / la concursant que hagi presentat el disseny de la imatge de la marca "Palma de Mallorca '" més valorat.


Data darrera modificació: 13 de març de 2023