Publicador de continguts


El Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Palma presenten una nova campanya per un turisme responsable a la Platja de Palma


6 de març de 2024

Compta amb el suport de l’Associació d’Hotelers de la Platja de Palma i també de l’associació empresarial Palma Beach

Sota la unànime convicció que el turisme a Mallorca ha de ser responsable, el Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Palma han unit les seves forces per a promoure una campanya conjunta sota el lema “Diverteix-te amb respecte”, presentada aquest dimecres a la ITB de Berlín.

L’acció se centra en la zona de la Platja de Palma i pretén conscienciar els visitants que sempre seran benvinguts a l’illa, si les seves visites són respectuoses i els seus comportaments, cívics.

Es tracta d’una acció que compta amb el suport de l’Associació d’Hotelers de la Platja de Palma i de l’associació empresarial Palma Beach.

La presentació d’aquesta acció dona el tret de sortida a una programació d’accions a mitjans de comunicació i a entorns de la Platja de Palma on hi hagi major afluència de visitants, amb la finalitat de donar la repercussió més gran possible al missatge.

El president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha destacat durant la seva intervenció la importància de continuar fomentant un turisme responsable a l’illa, “perquè és l’únic camí que tenim per a aconseguir un model de turisme sostenible que protegeixi els nostres valors i la nostra posició com a destinació turística líder al món”.

En aquesta línia, Galmés ha recordat que Mallorca ha acudit a aquesta edició de la ITB de Berlín amb la protecció i la regeneració del territori com a eixos principals del seu nou model de promoció, escenificat en el Pledge, compromís de turisme responsable. De cara a la temporada 2024, “l’objectiu és continuar sensibilitzant i conscienciant el turista de la importància del model de turisme responsable”, ha afegit el president del Consell de Mallorca.

Per la seva banda, el batle de Palma, Jaime Martínez Llabrés, ha assenyalat que la Platja de Palma ha duit a terme un pla de reconversió sense precedents els darrers anys, amb una oferta d’allotjament de major categoria i propostes de restauració, comerç i oci de gran nivell.

Paral·lelament a les actuacions duites a terme per la iniciativa privada, l’Ajuntament treballa en les millores de serveis i infraestructures. Amb l’objectiu de continuar en la línia de reposicionament de la Platja de Palma, Martínez Llabrés ha destacat que és necessari posar en marxa mesures efectives per a acabar amb les conductes incíviques que, temporada rere temporada, es produeixen a la zona.

En aquest sentit, ha anunciat mesures encaminades a erradicar aquests comportaments que suposaran un increment de la seguretat, i la posada en marxa de l’Ordenança cívica, que endurirà les sancions per a aquells que no respectin les normes de convivència.

Jaime Martínez ha destacat la importància que “totes les administracions treballin en la mateixa línia, com demostra la campanya que acabam de presentar de manera conjunta amb el Consell de Mallorca”.

Una de les claus del Pledge és que, a més de promocionar treballar la marca Mallorca a l’exterior, també es duen a terme accions des de dins per a arribar tant als visitants que ja són a Mallorca com als residents. L’objectiu: la protecció, la regeneració i la preservació de l’illa.

Data darrera modificació: 7 de març de 2024