Publicador de continguts


El ritme de tramitació de llicències d'ocupació de via pública s'incrementa en un 42,5% en els darrers cinc anys


4 / d’octubre / 2021

El SACOV, de l'Àrea d'Infraestructures i Accessibilitat tramita mensualment 788 llicències d'ocupació de via pública (LOVP), una xifra que suposa un 42,5% més que fa cinc anys

L'ampliació de la plantilla, la digitalització de tràmits arran de la pandèmia i la major activitat econòmica han permès millorar el ritme de tramitació

El SACOV tramita llicències d'ocupació de via pública per elements d'obra i llicències per execució de canalitzacions, cales i rebaixades de voravia, entre d'altres, a més de les derivades de serveis municipals

Palma, 03 d'octubre de 2021.- El Servei d'Accessibilitat, Control i Ocupació de Via Pública (SACOV), de l'Àrea d'Infraestructures i Accessibilitat, ha tramitat cada dia al llarg del 2021 una mitjana de 35,81 llicències d'ocupació de via pública, amb una mitjana de tramitació de llicències mensuals de 788 llicències, independentment d'altres expedients, consultes telemàtiques o presencials.

Aquesta xifra suposa un increment notable respecte a l'any passat, quan es tramitaven 629 llicències cada mes amb una mitjana diària de 28,5 llicències tramitades i un increment acumulat en els darrers cinc anys d'un 42,5%. En aquest sentit, l'any 2016 es tramitaven 553 llicències mensuals amb una mitjana de 25,16 llicències diàries.

El SACOV és un servei que tramita tres tipus de llicències i/o permisos relacionats amb l'ocupació de la via pública a Palma:

  • Llicències LOVP, que són aquelles necessàries per a execució d'obres que requereixen l'ocupació de l'espai a la via pública amb elements com bastides, contenidors d'obra, reserves d'espai per a càrrega-descàrrega... i representen la majoria de les llicències tramitades.
  • Llicències municipals LM, aquelles per a execució d'obres a la via pública per a canalitzacions, soterrament de cablatge, cales, rebaixades de vorera, entre d'altres, és a dir, qualsevol obra que s'executa a l'espai públic.
  • Permisos NIO, que són aquells que es tramiten per a altres serveis municipals.

En total enguany s'han tramitat 8.568 llicències entre gener i agost, la gran majoria corresponents a llicències per ocupació de via pública (6.303), altres per canalitzacions (962) i per altres serveis municipals (1.301).

Les llicències d'ocupació de via pública s'han anat incrementant durant tots els mesos respecte de les mateixes xifres de l'any anterior:

Des de l'Àrea d'Infraestructures atribueixen aquesta agilització a tres factors: una major dotació de personal, amb una ampliació de sis persones més a la plantilla (tres administratius i tres tècnics); la digitalització d'aquest Servei, que arran de la pandèmia permet realitzar sol.licituds a través de mitjans digitals, i una major activitat en el sector de la construcció a Palma.

La tramitació d'ocupacions en mode digital ha substituït la cita prèvia de la tramitació presencial, la qual cosa suposa que tots els interessats poden ser atesos adequadament i dins termini sense haver de posposar la tramitació per falta de cites.

A més de permetre tramitar les llicències a través dels mitjans digitals anomenats anteriorment, aquest Servei ha habilitat també un correu electrònic per a consultes, sacov@palma.cat, per a resoldre possibles dubtes previs a la tramitació, amb la finalitat que es pugui realitzar correctament d'una sola vegada.

D'altra banda, el Servei està elaborant una documentació que millorarà el procediment actual i donarà més uniformitat a l'execució de l'obra.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023