Publicador de continguts


Els Bombers i Bomberes de Palma digitalitzen tota la seva gestió i redueixen l'ús de paper


16 / de febrer / 2022

Adrover: "A més de millorar l'organització, deixam de gastar paper i treballam per la sostenibilitat i el medi ambient"

Una de les aplicacions ha estat dissenyada i desenvolupada per dos bombers de Palma amb la col.laboració de l'IMI i l'altra ha estat adaptada pel Registre de Personal

Palma, 16 de febrer de 2022.- El Servei Antiincendis i de Rescat de Palma ha digitalitzat la seva gestió interna mitjançant dues aplicacions informàtiques. Una ha estat adaptada pel personal de Registre de Personal de l'Ajuntament de Palma i l'altra, que porta la gestió interna del Parc, ha estat dissenyada i desenvolupada per dos bombers de Palma de manera altruista, amb la col.laboració de l'Institut Municipal d'Innovació (IMI) de Palma.

En concret, aquest any 2022, els Bombers i Bomberes de Palma han entrat de ple en la digitalització, abandonant sobre manera l'ús del paper, gràcies a la seva integració al gestor de personal de l'Ajuntament de Palma, una demanda que anava postergant-se des de feia anys i que, per fi, s'ha pogut dur a terme durant aquesta legislatura. "El personal de bombers era l'únic de la plantilla municipal que no estava digitalitzat", ha dit la primera tinenta de batle de Seguretat Ciutadana, Joana Adrover. "Ara, per fi, hem solucionat aquesta mancança i això suposarà, a més de millorar l'organització, deixar de gastar paper i treballar per la sostenibilitat i el medi ambient", ha dit.

A través del Portal de Personal, es gestionen els dies lliures, les vacances i tot allò que tengui a veure amb les jornades laborals. El primer gran avanç, ha dit la regidora, ha estat adaptar el Portal de Personal a la manera de fer feina dels bombers, que ho fan en torns de 24 hores.

Adrover també ha explicat que dos bombers, de manera voluntària i amb recursos propis i la col.laboració de l'IMI, han desenvolupat l'aplicació GestBombers. Serveix per a controlar el funcionament del Parc, que tradicionalment es feia amb un full d'Excel i de paper. S'ha unificat tot en una sola aplicació informàtica i s'ha implantat a tots els ordinadors del Parc. Entre altres coses, amb aquesta aplicació es pot tenir control de quin personal està de guàrdia, els vehicles que estan actius en aquell moment, monitoritzar les incidències, tenir accés a la llista de comunicats o veure l'estat dels utillatges.

L'aplicació s'ha estat testejant els darrers mesos i ara ja està en ple funcionament. Així mateix, s'ha donat formació necessària per al seu ús a tot el personal.

Els bombers que han duit a terme aquesta aplicació són José Luis Oliva, que a més de bomber és informàtic, i el caporal Miguel Palau.

La regidora de Seguretat Ciutadana, Joana Adrover, ha volgut donar les gràcies a tot el personal municipal "per la dedicació i l'esforç demostrat per a poder aconseguir aquest èxit".

En la línia de millora de recursos, s'està treballant per la renovació dels equips informàtics de la Sala 080 amb la compra d'equipament per valor aproximat de 4.300 euros. Això permetrà una major eficàcia en els temps de resposta i en l'organització, traduint-se així en una millora al servei a la ciutadania.

Així mateix, la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma ha aprovat iniciar l'expedient de contractació del subministrament d'una autobomba urbana lleugera (BUL) per al Servei Contraincendis i de Salvament per un pressupost màxim de licitació de 388.410,00 euros, IVA inclòs. És el segon vehicles d'aquestes característiques que es compra en tres anys. Aquesta casta de camions estan dissenyats per a actuar a zones de mobilitat molt limitada, com els barris antics de les ciutats o els ports, per exemple. Poden realitzar girs pronunciats a carrers estrets, ateses les seves dimensions petites i la seva lleugeresa.

Una de les línies de treball durant aquesta legislatura, a més de l'ordenació dels recursos humans, ha estat la modernització i la renovació de vehicles i material. En aquest sentit, és destacable la incorporació de diversos camions, entre els quals hi ha una autoescala de 32 metres i una bomba urbana lleugera, entre d'altres.

També cal fer esment del contracte de manteniment de vehicles, la integració a la xarxa TETRAIB amb la incorporació de noves emissores, la compra de nous equips de respiració autònoma o la renovació integral del vestuari del personal. "L'objectiu últim no és cap altre que dignificar la feina d'un cos que arrossegava moltes mancances des de feia anys perquè puguin donar el millor servei possible als ciutadans i ciutadanes amb la tecnologia i la seguretat pròpies del segle XXI", ha sentenciat Adrover.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023