Publicador de continguts


Els teatres municipals Mar i Terra i Xesc Forteza, escenaris de la programació de la Mostra de Teatre Escolar


18 de març de 2024

Organitzada per l’Àrea d’Educació i Joventut, l’activitat començarà aquest dimarts i es perllongarà fins al 18 de juny

Palma, 18 de març de 2024.- L’Ajuntament ha organitzat una nova edició de la Mostra de Teatre Escolar, que forma part del programa PalmaEduca, impulsat per l’Àrea d’Educació i Joventut, que encapçala la segona tinenta de batle de Cort, Lourdes Roca, amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura.

Les actuacions es duran a terme des d’aquest dimarts, 19 de març, fins al 18 de juny, als teatres municipals Mar i Terra i Xesc Forteza.

La iniciativa compta amb l’aportació de més de 100 docents i el suport de les associacions de mares i pares d’alumnes i les famílies, a més dels 1.150 infants i adolescents, pertanyents a educació primària, secundària, batxillerat i educació especial, que pugen a l’escenari, i als quals fan costat voluntaris que els ajuden en els muntatges i escenografies.

Enguany, la mostra acull 86 funcions, tant en sessions de matí, adreçades a públic escolar, com en sessions d’horabaixa, orientades a les famílies i al públic en general.

Al llarg del programa, es representaran 50 obres diferents, interpretades per grups provinents de 14 centres públics d’ensenyament, 11 centres concertats, i tres escoles de teatre.

La planificació del treball es desenvolupa en funció del model d’organització de cada centre. Així, algunes escoles opten per incorporar aquesta activitat en les diferents assignatures, amb la implicació dels estudiants d’una o més aules.

Un cas especial són els instituts que treballen l’assignatura d’arts escèniques, mentre que en determinats centres es planteja aquesta feina com activitat extraescolar i hi prenen part infants i joves d’edats diverses. Finalment, alguns equipaments docents es decanten pel treball per projectes.

El principal objectiu d’aquesta proposta formativa consisteix a potenciar el teatre educatiu, tant des del vessant presencial en qualitat d’espectadors, com des de l’àmbit creatiu de la representació.

D’aquesta manera, durant l’activitat, es treballa amb aspectes que desenvolupen el potencial i el talent dels alumnes, procurant que la feina resulti engrescadora i creativa, i promogui valors com l’esperit crític, l’humor, l’entusiasme, la disciplina, la cooperació o l’autoconeixement.

 

Data darrera modificació: 18 de març de 2024