Publicador de continguts


EMAYA aposta per l'optimització dels seus recursos per aconseguir una Palma neta els 365 dies de l'any


18 / d’octubre / 2011

El tinent de batle de Medi Ambient, Andreu Garau, anuncia que es potenciaran els serveis gràcies a una millor gestió interna que, entre altres millores, possibilitarà un "xafarranxo integral de neteja" dos pics l'any a cada barriada.

Garau ha anunciat que proposarà en el proper Consell d'Administració d'EMAYA aplicar l'IPC interanual, del 3%, a les tarifes de l'empresa el que suposarà una pujada mitjana de 90 cèntims al mes.

Palma, 18 d'octubre de 2011 .-
EMAYA ha reforçat des d'aquest mateix mes d'octubre els seus serveis de neteja a les barriades amb l'aplicació del pla d'acció Palma Neta 365. Aquest programa no implica cap inversió addicional per a l'empresa ja que s'ha elaborat a partir d'una millor gestió dels recursos humans i mecànics propis, una major coordinació amb els diferents departaments de l'Ajuntament de Palma i una política de conscienciació i educació mediambiental adreçada al conjunt de la societat on les noves tecnologies de la comunicació tindran un paper fonamental a l'hora de convertir el ciutadà en un actiu més en la consecució dels índexs d'eficiència demandats per la ciutadania.

El tinent de batle de Medi Ambient i president d'EMAYA, Andreu Garau, ha assegurat que "tant la direcció de l'empresa com els propis treballadors estem convençuts que amb els recursos que tenim actualment tant humans com tècnics, ben utilitzats, ben organitzats i ben gestionats, units a l'esforç i a la perseverança, serem capaços de situar Palma entre les posicions de cap" en els índexs de satisfacció sobre l'estat de la neteja de les ciutats espanyoles.

Garau ha donat a conèixer aquest matí els detalls d'aquest nou pla d'acció per al qual ha estat necessari apostar d'una manera decidida per l'optimització dels recursos propis i l'establiment de sinergies de col.laboració amb altres àrees municipals.

Segons l'opinió de Garau, la gestió d'EMAYA presenta una sèrie de problemàtiques derivades de la gestió dels recursos humans com ara la manca d'adequació de les vacances a la prestació dels serveis i un alt grau d'absentisme laboral que han estat un factor determinant en els problemes de neteja de Palma durant l'estiu passat i alhora han compromès i comprometen la viabilitat empresarial. Davant d'aquest escenari, el nou equip de gestió d'EMAYA ha decidit actuar amb un pla de treball basat en una política d'estalvi i eficiència, la col.laboració amb els agents socials i la potenciació de la política de Recursos Humans.
De la mateixa manera, s'ha constatat una manca de coordinació i comunicació entre els diferents serveis municipals, de manera que s'ha proposat una millora en els processos interdepartamentals. Aquest dèficit d'informació també s'ha fet extensible a ciutadà, afectat per una falta de coneixement i conscienciació que ha derivat, en molts casos, en un incompliment de les ordenances municipals. Per corregir aquesta situació, EMAYA potenciarà les campanyes d'informació i fomentarà la conscienciació ciutadana des de tots els àmbits.

Planificació flexible.- Aquesta nova fulla de ruta d'EMAYA aposta per la flexibilitat dels actuals serveis de recollida davant de la rigidesa dels criteris aplicats en les rutes de treball durant el mandat anterior. Així mateix, s'incrementaran els serveis ordinaris de neteja en les diferents barriades de Palma incorporant a aquests, com a novetat, la neteja mixt 1 cop al mes i la neteja de les ubicacions dels punts de contenidors, la reposició i neteja de papereres i el fregat cada dos mesos.

A més, EMAYA potenciarà els seus serveis específics per millorar l'estat dels punts més crítics de cada barriada gràcies a un equip de neteja amb aigua en continu moviment per les barriades de Palma, la incorporació dels treballs amb aigua calenta a les zones més problemàtiques, el reforç de la neteja en horari de tarda i la presència de 5 equips herbicides diaris per eliminar la vegetació que creix en les vorades i les voreres de titularitat municipal.

Una altra novetat destacable d'EMAYA consistirà a aplicar dues vegades l'any i en cada barriada de Palma un pla de neteja integral, al qual Garau s'ha referit com un "xafarranxo de neteja integral per a les barriades de Palma", mitjançant el qual es procedirà a baldejar tots els carrers, eliminar els grafits en el mobiliari urbà i les façanes, instal.lar caixes en punts estratègics per recollir estris domèstics, actuar en tots els punts de contenidors (sòl + exterior + interior), fregar les places i retirar les herbes que hagin pogut créixer en voreres i vorades.

La coordinació és un factor indispensable per assolir els objectius que s'ha marcat el nou equip de gestió d'EMAYA a través de Palma Neta 365 i aquesta no es limitarà exclusivament als departaments interns de la pròpia empresa sinó que buscarà sinergies de col.laboració amb altres serveis municipals com Policia Local, Mobilitat, Parcs i Jardins, Infraestructures que permetin atendre durant els 365 dies de l'any la demanda de neteja exercida per la ciutadania, a la qual EMAYA dotarà de noves i modernes eines de comunicació per poder convertir a cada veí de Palma en ¿un embaixador d'EMAYA al carrer¿, ha dit Garau.

Col.laboració ciutadana i noves tecnologies.- Així, el Servei de Tecnologies i Comunicacions d'EMAYA (STIC) ha desenvolupat una aplicació, l'entrada en funcionament està prevista per a principis de 2012, mitjançant la qual, amb l'ajuda d'un smartphone o una tableta, es podrà notificar a EMAYA, des de qualsevol racó de la ciutat, una deficiència relacionada amb l'estat de la neteja o el cicle integral de l'aigua.
Aquesta nova eina suposarà un valor afegit a l'actual servei de contact center, que atén les demandes de serveis dels ciutadans a través del número gratuït 900.724.000.

Aquesta col.laboració ciutadana a través de les noves tecnologies representa un punt important, però no l'únic en el qual EMAYA treballarà per tal d'aconseguir la implicació social en la consecució d'una ciutat més neta els 365 dies de l'any. En aquest sentit, Andreu Garau ha reconegut que el pla desenvolupat pel nou equip de gestió d'EMAYA per netejar més i millor ha de venir acompanyat de tot un ventall de propostes encaminades a quallar en el si de la societat el missatge sobre la necessitat d'embrutar menys. Per a això, l'Empresa Municipal, a través del seu departament de Responsabilitat Social Corporativa (RSC), fomentarà la conscienciació ciutadana des de tots els àmbits abastant tant el coneixement de les ordenances municipals així com les possibles sancions que poden derivar de l'incompliment de les mateixes com l'educació i la formació dels menors a través del projecte "EMAYA a l'escola", dirigit als alumnes dels centres de primària i secundària de Palma.

Per a Garau l'èxit de Palma Neta 365 no es mesurarà exclusivament pels resultats immediats sinó pel calat dels objectius en el gruix de la societat per a la seva continuïtat i millor desenvolupament futurs. En aquest sentit EMAYA pretén vehicular aquest compromís amb el medi ambient a través dels més joves mitjançant el conococimiento de les pautes a seguir per a un correcte reciclatge, les mesures a adoptar per garantir la neteja de la ciutat i els hàbits a incorporar en la vida domèstica per fer un ús responsable de l'aigua. EMAYA també potenciarà les visites escolars a les instal . lacions per ajudar-los a enriquir els seus coneixements.

Finalment, el nou equip de gestió d'EMAYA continuarà bolcant els seus esforços a dignificar la figura dels treballadors i treballadores alhora que potenciarà el sentiment de servei públic entre la plantilla.

Aplicació de l'IPC a les tarifes d'EMAYA per al 2012.- D'altra banda, Garau ha anunciat la seva intenció de proposar en el pròxim Consell d'Administració d'EMAYA l'aplicació de l'IPC interanual, del 3%, a les tarifes de l'empresa per a l'any 2012 pels conceptes d'aigua potable, clavegueram i recollida de residus. Aquest augment no afectarà el Cànon de Sanejament que, si bé es recapta a través de la factura d'EMAYA, es tracta d'un tribut autonòmic.

Garau ha justificat la proposta de pujada de l'IPC interanual a causa de que mentre les tarifes d'EMAYA han estat congelades des de l'any 2009 l'increment unitari d'altres costos com el consum energètic, indispensable en els diferents processos del cicle integral de l'aigua, o el combustible per als vehicles de neteja i recollida han experimentat creixements molt superiors a aquest 3% al llarg d'aquests últims 3 anys.

L'aplicació de l'IPC a les tarifes d'EMAYA a partir de l'1 de gener de 2012, suposaran, de mitjana, un increment de 90 cèntims/mes. Tenint en compte que el període de facturació d'EMAYA és bimestral, la mitjana de pujada serà de 1,80 euros.

EMAYA aposta per l'optimització dels seus recursos per aconseguir una Palma neta els 365 dies de l'any
EMAYA aposta per l'optimització dels seus recursos per aconseguir una Palma neta els 365 dies de l'any

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023