Publicador de continguts


L'Àrea d'Infraestructures i Accessibilitat aprova nous contractes de vialitat i manteniment d'edificis municipals i escoles


6 / de maig / 2021

Pastor: "Gràcies a aquests dos nous contractes dignificam els nostres barris i els col.legis públics i també la contractació. Impulsam la contractació de 126 treballadors en el cas del manteniment d'edificis i escoles i de 105 treballadors en el cas del contracte de vialitat"

Aquests dos nous contractes permetran continuar impulsant el Pla de barris amb millores a les voreres, asfaltat i neteja de camins a les barriades i projecten inversions perquè els edificis municipals siguin més sostenibles energèticament

Palma, 6 de maig de 2021.- La tinenta de batle d'Infraestructures i Accessibilitat, Angélica Pastor, juntament amb el coordinador general de l'Àrea, Luis Sureda, han explicat avui els dos contractes que l'Àrea ha aprovat per Junta de Govern i que ara surten a licitació.

Per una banda, s'han aprovat els plecs del nou contracte d'obres i serveis de reforma, millora, reparació i conservació de paviments i infraestructures a vials, camins i espais lliures públics i neteja de camins, solars i torrents.

Aquest nou contracte permetrà continuar impulsant el Pla de barris. "L'any 2020 el pla de barris va suposar una inversió de 15 milions d'euros i aquest nou contracte millora les seves prestacions. Passam de tenir un contracte de 5 milions d'euros anuals a un contracte de 9 milions d'euros anuals. És un increment d'un 41%, que és molt important, i a més el contracte es divideix en cinc lots, i tindrem més capacitat tècnica per a dur endavant projectes importants per a anar dignificant els barris", ha explicat. "Gràcies al nou lot 5 tindrem més capacitat tècnica i també més capacitat per a inspeccionar que les obres estan ben acabades", ha afegit Pastor.

Una de les novetats d'aquest contracte, que té un pressupost total de 18.282.347 euros, distribuït en els pròxims dos anys i prorrogable dos anys més , és l'increment pressupostari anual, que passa dels 5.377.937,66 euros anuals del contracte vigent distribuïts en tres lots, als 9.141.173 euros anuals, que es distribuiran en cinc lots.

A més, aquest contracte, que actualment està distribuït en tres lots, passa a tenir cinc lots, un fet que permetrà que les tasques de manteniment i les inversions previstes s'ajustin millor a les característiques actuals de Palma, que ha crescut en nombre de carrers i població els darrers anys.

Els plecs estimen una inversió anual per a l'any 2022 i 2023 distribuïda en 5 lots que suma 9.141.173 euros cada any.

Contracte nou

Inversió anual

Lot 1. Ponent Nord

2.842.043 euros

Lot 2. Llevant-Platja de Palma-Centre

2.842.043 euros

Lot 3. Paviments asfàltics i granulars

2.210.177 euros

Lot 4. Neteja de camins, solars i torrents

860.390 euros

Lot 5. Assistència tècnica

386.519 euros


Nou contracte de manteniment d'edificis municipals i escoles

Per altra banda, Pastor ha explicat que també s'han aprovat els plecs del nou contracte de manteniment dels edificis municipals i els 49 centres d'educació infantil i primària i ha posat en valor l'impuls que suposen en matèria de contractació. "Gràcies a aquests contractes, s'augmenta la contractació a 126 treballadores en el cas del contracte de manteniment d'edificis i escoles i a 105 treballadors en el cas del contracte de vialitat", ha dit. "Treballam l'eficiència energètica, la millora de l'accessibilitat, la dignificació de barris i apostam pels col.legis públics", ha dit.

Es tracta d'un contracte que ara surt a licitació per un import de 34.179.361 euros i planifica les inversions dels pròxims quatre anys (i es pot prorrogar un any més) a biblioteques, museus, teatres i auditoris, casals i centres culturals, dependències municipals així com el manteniment dels 49 centres educatius de Palma i que permetrà millorar els edificis municipals adequant-los a la normativa en matèria d'accessibilitat i executant obres que contribueixen a l'estalvi energètic, fent que aquests edificis siguin més sostenibles i també més fàcils de mantenir.

Aquest nou contracte dobla el nombre de personal que es destinarà a les tasques d'auxiliar de manteniment, personal de manteniment i assistència tècnica, que passen de 20 treballadors amb el contracte vigent a 46 amb el nou contracte.

Aquest nou contracte suposa un increment de la despesa respecte de l'anterior de 18.161.371 euros, el que suposa un increment de la despesa de més del 53% respecte del contracte vigent, que suma una inversió de 15.351.824 en els darrers quatre anys.

Aquest contracte es divideix en tres lots

Contracte nou

Inversió prevista 4 anys

Lot 1. Servei de manteniment programat i no programat d'edificis municipals per a renovar edificis municipals

12.845.352 euros

Lot 2. Servei de manteniment programat i no programat a les escoles per a anar renovant centres escolars d'acord amb el conveni de col.laboració amb la Conselleria

16.759.707 euros

Lot 3. Servei d'assistència tècnica a la direcció tècnica municipal per a elaborar projectes tant a edificis municipals com a centres escolars

4.574.301 euros

Data darrera modificació: 6 de març de 2023