Publicador de continguts


L'Àrea de Turisme destaca a Fitur la consolidació de Palma i la Platja de Palma com a destinació sostenible i innovadora


24 / de gener / 2022

Elena Navarro participa en una taula rodona amb destacats mitjans del sector turístic del mercat nacional

Javier Vich: "Palma s'ha convertit en una marca de referència mundial"

Isabel Vidal: "La Platja de Palma, és una destinació sostenible i accessible, segura i prudent sanitàriament parlant, exemple de lifestyle i destinació perfecta per al turisme esportiu"

Madrid, 20 de gener de 2022.- "Palma és una destinació preparada i que ha sabut fer front a l'era de la postpandèmia, tal com demostra el balanç positiu de la temporada 2021, i a més s'ha constatat que el turisme serà el motor de canvi de la sostenibilitat"; aquesta ha estat la conclusió de la taula rodona que ha tingut lloc avui matí en el marc de la fira Fitur a Madrid.

La regidora de Turisme, Sanitat i Consum, Elena Navarro, juntament amb els presidents de les associacions hoteleres de Palma i la Platja de Palma, Javier Vich i Isabel Vidal, respectivament, han participat aquest matí en la taula rodona amb destacats mitjans del sector turístic del mercat nacional amb l'objectiu d'oferir el balanç de la temporada 2021 i de donar a conèixer les previsions de cara a la temporada 2022.

A la reunió, hi ha assistit també el gerent de la Fundació Turisme Palma 365, Pedro Homar.

Durant l'acte, la regidora Elena Navarro ha destacat la importància que té el mercat nacional per a la destinació. Per això, la Fundació Turisme està treballant amb l'objectiu d'oferir una destinació segura, oberta, cosmopolita, durant tot l'any, perquè els visitants puguin gaudir de la millor experiència, sobretot en aquests temps en què la situació ha provocat un canvi substancial en les tendències i les preferències dels viatgers. A més ha explicat que la Fundació ha continuat amb la mateixa línia de millora per a oferir una destinació totalment preparada tant per als residents com per als qui ens visiten.

Palma cerca un turista responsable, compromès, que valora el que és autèntic i que té un respecte per la cultura local. Sens dubte, "volem i anhelam consolidar-nos com una destinació sostenible, en què el desenvolupament es vegi reflectit per a tothom, visitants, residents i entorn. La sostenibilitat és un factor de competitivitat i un element de diferenciació de producte; per això, cada vegada els turistes la valoren més a l'hora de visitar una destinació."

Per la seva banda, Javier Vich ha explicat que el 2021 ha estat un any de gran incertesa i d'activitat desagregada motivada per la pandèmia mundial de la covid. Per aquest motiu es podria definir com un any amb denotacions de recuperació de l'activitat turística a la nostra destinació i amb previsions positives en el sector turístic, ja que són nombroses les peticions i les consultes que l'Associació rep a tots els seus establiments. Així mateix, ha assenyalat que Palma s'ha convertit en una de les ciutats europees amb el major nombre d'hotels boutique al seu centre històric. La seva implantació ha canviat la fisonomia urbanística de la ciutat i ha millorat de forma sostenible l'arribada de turistes d'alt nivell adquisitiu, definit com un luxe conscient. Es tracta d'un turisme que ajuda a la desestacionalització, que ve motivat per la cultura, la gastronomia; cercant experiències excepcionals; en definitiva, un turista cosmopolita.

Palma, a finals de 2021 compta amb 72 hotels, dels quals 31 estan enquadrats al centre històric; són els denominats hotels boutique.

Obertura de nous establiments a Palma

Pel que fa a les previsions per a enguany, Vich s'ha mostrat molt optimista i ha donat a conèixer que s'obriran 7 establiments hotelers a Palma, alguns d'ubicats al centre de la ciutat, que posen en valor les característiques històriques urbanístiques de cadascun, i d'altres fora del centre històric, fet que incrementa la denominada milla hotelera urbana. Aquest increment de projectes amplia el radi de l'oferta hotelera fora del centre històric i contribuirà a la dinamització de tot el seu entorn.

El president de l'Associació Hotelera ha acabat la seva intervenció amb un missatge positiu i ha declarat que "en els darrers 10 anys s'ha fet un bot qualitatiu important per a aconseguir aquesta dada en la transformació, la diversificació i l'especialització de l'oferta d'allotjament a la nostra ciutat. L'esforç conjunt, realitzat entre la iniciativa pública i privada, ha motivat que a Palma s'hagi aconseguit posar en valor el producte mitjançant una acurada segmentació de l'oferta; reposicionar la destinació per a un mercat global cada vegada més exigent i competitiu, i propiciar una reconversió que ha permès proporcionar als clients: el gaudi de la gastronomia de qualitat, d'una àmplia oferta de compres i d'oci i esport; l'oferta d'un producte MICE d'alt nivell i amb diversitat d'instal.lacions; el descobriment d'un important patrimoni històric, artístic i cultural, i el gaudi d'entorns naturals privilegiats i reconeguts, com la serra de Tramuntana, Patrimoni Mundial de la UNESCO.

Durant la seva intervenció, la presidenta de l'Associació Hotelera de Platja de Palma, Isabel Vidal, ha assenyalat que "Platja de Palma, és una destinació sostenible i accessible, segura i prudent sanitàriament parlant, exemple de lifestyle i destinació perfecta per al turisme esportiu".

Vidal ha continuat constatant que es tracta d'"una destinació amb valor afegit, gràcies a la seva localització, oferta i professionalització". També ha declarat que Platja de Palma és: "una zona turística ideal tant per a famílies com per a parelles, grups d'amics de totes les edats o només travellers".

Un altre dels eixos de la seva exposició, ha estat garantir que les seves prioritats i focus d'interès estan centrats ara mateix en la sanitat i la seguretat, que han estat i són el punt de partida per a reprendre l'activitat turística, sent una destinació que ofereix seguretat sanitària

Pel que fa a les dades d'ocupació, ha indicat que: "la temporada turística 2021 va comptar amb l'obertura de 99 hotels i 30.608 places, que representen gairebé el 92% de la planta hotelera associada, amb una ocupació mitjana anual (gener-desembre) del voltant del 50%".

Durant aquests dos dies de fira el grup de treball desplaçat a Madrid s'ha reunit amb els màxims responsables dels operadors turístics i les companyies aèries amb l'objectiu de presentar els nous productes de què disposa Palma i propiciar d'aquesta manera la comercialització de la destinació en temporada mitjana-baixa.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023