Publicador de continguts


L'Ajuntament anuncia la creació d'una fundació publicoprivada per a la promoció turística


11 / de novembre / 2011

- L'objectiu és unificar criteris i despolititzar la promoció de Palma

Palma, 11 de novembre de 2011.- El tinent de batle de Turisme de l'Ajuntament de Palma, Álvaro Gijón, ha presentat avui la creació d'una fundació de caràcter publicoprivat per a la promoció de Palma com a destinacion turística.

La presentació s'ha dut a terme després d'una reunió a la que ha assistit el batle de Palma, Mateo Isern; la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom; el tinent de batle de Turisme, Álvaro Gijón i amb el suport i la participació dels més destacats representants del sector turístic.

En aquesta primera presa de contacte ja s'ha avançat que la fundació podrà ser una realitat durant el primer trimestre de 2012. L'aportació econòmica procedirà al 50% del sector públic i el privat, tot i que en aquests moments no s'han concretat les quantitats.

L'objectiu de la fundació és "unificar criteris pel que fa a promoció", segons ha explicat Gijón, qui ha afegit que es vol "treure la promoció del debat polític i que cada quatre anys no es canvïin els criteris de promoció de la ciutat", de manera que el sector públic i el privat "vagin de la mà". El tinent de batle de Turisme ha convidat l'oposició a formar part de la fundació.

"S'ha de superar el retard que Palma en relació a altres destinacions de city break o cap de setmana com Màlaga, Madrid o Barcelona", ha assegurat Gijón.

El tinent de batle de Turisme ha donat a conèixer les empreses i entitats que formaran part d'aquesta fundació. La Federació Hotelera de Mallorca, que integra les federacions hoteleres de Palma, Platja de Palma i Cala Major; i que ha estat representada a la reunió per la seva gerent Inmaculada Benito, i el seu president, Gonzalo Echevarria; y la Cambra de Comerç, representada pel seu president, Joan Gual de Torrella. També ha assistit Gabriel Escarrer, president fundador de Meliá Hotels Internacional.

A la reunió ha estat present a més Juan José Hidalgo, president del grup Globalia, propietària de la companyia aèrea Air Europa, de referència a Mallorca juntament amb Air Berlin, representada a la reunió per Álvaro Middelman, director general per a Espanya i Portugal. El president de l'Autoritat Portuària, José María Urrutia; el Ramon Reus, de l'Associació d'Empresaris de Lloguer de Vehicles AEVAB i Ovidio Andrés, del touroperador virtual Logitravel i Juan Miguel Martin, com a representant d'Acciona-Trasmediterranea han estat presents també a la reunió, que ha suposat la primera passa d'aquest compromís del batle de crear una fundació per a la gestió de la promoció de la ciutat.

El tinent de batle de Turisme ha anunciat que es faran gestions per a que l'aeroport estigui també present a la fundació, com es fa a Barcelona, tal i com ja ha fet l'empresa del bus turístic City Sightseeing.

Desaparició de l'IMTUR

Segons ha anunciat el tinent de batle de Turisme, l'IMTUR desapareixerà en la mesura que la fundación assumeixi les funcions d'aquest institut municipal.

Álvaro Gijón ha assegurat que el 100% dels recursos econòmics que té l'Ajuntament en l'àrea de Turisme es posaran a disposició de la fundació perquè gestioni la promoció de la manera que decideixin tots els seu membres. La totalitat d'aquests fons "es destinarà exclusivament a promoció de la ciutat", que inclou les oficines d'informació turística. Això suposarà la revisió de quina información es dóna als turistes, què volen els nostres visitants, i què diuen de la destinació quan se'n van.

La nova fundació serà de Palma, "però sense obviar una realitat", i per això hi estava la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom, "que el destí no es pot promocionar sense la illa, i a l'inrevés. La destinació no es pot promocionar sense la illa, i viceversa". ha afegit Gijón.

El tinent de batle de Turisme ha abogat per desenvolupar una promoció integrada "la promoció no es pot fer de manera aïllada, ens interessa que el turista que està a Palma pugui fer excursions a Valldemossa o Sóller, que visitin una fira artesanal a Sineu o qualsevol altre punt de l'illa, de la mateixa manera que ens interessa que els turistes que estan a Sóller puguin venir a Palma".

Per això, "un dels compromisos que hem adquirit és que aquesta fundació promocionarà de qualsevol esdeveniment que es produeixi a Mallorca. No es localitzarà única i exclusivament a Palma, "això seria tenir unes mires massa estretes i el turista ve a visitar tota l'illa", ha explicat Gijón.

Suport del sector privat

La gerent de la Federació Hotelera de Mallorca, Inmaculada Benito ha donat el seu suport a la nova fundació. "Palma té la clau per allargar la temporada turística", ha dit Benito, qui ha afegit que "fins ara, Palma ha estat l'oferta complementària de Mallorca, venien el dia que no tenien altra cosa a fer". Benito ha defensat la necessitat de posar en valor Palma com a destinació turística, per a la qual cosa "cal donar al turista el servei que està cercant, que estigui obert, que hi hagi una senyalitzacio adient". A més ha destacat atractius turístics per al papel de Palma com a dinamitzador de Mallorca "el Palau de Congressos, la cultura, la gastronomia o el sector nàutic".

Per la seva banda, el president de la Cambra de Comerç de Mallorca, Joan Gual de Torrella ha destacat l'oportunitat que suposa el criteri "d'avaluació del retorn de la inversió feta en promoció turística".


L'Ajuntament anuncia la creació d'una fundació publicoprivada per a la promoció turística
L'Ajuntament anuncia la creació d'una fundació publicoprivada per a la promoció turística

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023