Publicador de continguts


L'Ajuntament de Palma aconsegueix la certificació de quatre cartes de compromisos


16 / de desembre / 2022

Palma, 16 de desembre de 2022.- El regidor de Justícia Social, Feminisme i LGTBI+ i responsable de l'Àrea de Qualitat, Alberto Jarabo, i representants de l'entitat auditora Bureau Veritas, han assistit avui a l'acte de lliurament dels certificats acreditatius de superació de l'auditoria externa que es va fer els passats mesos de maig i juny i que ha avaluat el compliment i la gestió de les cartes de serveis del consistori.

L'Ajuntament ha obtingut certificat fins en quatre projectes, això són la carta de compromisos del Servei d'Atenció a la Ciutadania, del Servei Municipal contra la Violència Domèstica i de Gènere, la de PalmaActiva i la del Servei de Gestió Integral de les Platges i les Zones de Bany de Palma.

Recordem que les cartes de compromisos són documents a través dels quals l'Ajuntament informa els ciutadans dels serveis prestats i sobre el seu nivell de compliment. Suposen una important eina de gestió, millora i comunicació cap a la ciutadania i un exercici de transparència, atès que es publiquen mensualment al web els resultats de compliment dels indicadors, independentment del seu resultat.

Les cartes integren l'atenció presencial, l'atenció telefònica, l'atenció per correu electrònic, la gestió de les notificacions, el servei de queixes, suggeriments i felicitacions de l'Ajuntament.

Així, els serveis municipals es comprometen amb les persones usuàries, entre d'altres, a assolir un determinat nivell de satisfacció, a no superar el temps determinat prèviament per a l'assistència o per a la totalitat del procés i sempre amb l'enfocament de la millora contínua.

Les cartes de compromisos certificades són les següents:

  • Carta de compromisos del Servei d'Atenció a la Ciutadania (inclou les Oficines d'Atenció a la Ciutadania, el Servei d'Atenció Telefònica del 010, el correu electrònic, la Targeta Ciutadana, la Unitat Administrativa de Correspondència i el servei de queixes i suggeriments de l'Ajuntament).
    En aquest sentit, es pot destacar que el temps mitjà d'espera a les OAC ha estat, en el 90% dels casos, inferior a 10 minuts (7 minuts, exactament).
    El 80% dels dies el temps de resposta a les telefonades del 010 ha estat igual o inferior a 10 segons.
    Quan es fa petició en línia de la Targeta Ciutadana, aquesta es remet al domicili abans de tres dies en el 100% dels casos, sempre que es demani en dies laborables.
  • Carta de compromisos del Servei Municipal contra la Violència Domèstica i de Gènere (inclou Igualtat, Servei d'Acolliment a Famílies i Policia Local)
    En el 100% dels casos en què la petició d'acollida ha estat en situació d'emergència, l'acollida s'ha fet el mateix dia i, si no era una emergència, en un termini de 72 hores.
    Pel que fa al nivell de satisfacció del Servei d'Atenció Integral a les Víctimes de Violència de Gènere, respecte a l'empatia de les persones que presten el servei, ha obtingut una valoració igual o superior a 8.
  • Carta de compromisos de PalmaActiva.
    La satisfacció dels usuaris dels cursos de més de 10 hores de durada és superior al 8 en el 100% dels casos. El 80% dels usuaris de l'Itinerari Emprenedor el valoren globalment amb una puntuació igual o superior a 8.
    El 80% de les empreses donades d'alta al Punt d'Atenció als Empresaris (PAE) el valora amb una puntuació igual o superior a 8.
  • Carta de compromisos del Servei de Gestió Integral de les Platges i Zones de Bany de Palma.
    En aquest sentit, el Servei d'Accessibilitat de les Platges ha estat valorat amb com a molt satisfactori pels usuaris amb una puntuació mitjana de 8,87.
    Pel que fa al Servei de Salvament i Socorrisme, ha aconseguit una puntuació mitjana de 9,65.
    S'han certificat sis punts de banys accessibles a les platges de Ciutat, certificats amb la norma UNE 170001-2:2007, que estableix els requisits relatius al sistema de gestió de l'accessibilitat universal.

A la majoria de serveis s'ha superat el 8 de mitjana, la qual cosa demostra que els ciutadans donen un notable alt / excel.lent als serveis municipals dels quals se'ls ha demanat opinió.

Destaca, com és habitual, que un dels atributs millor valorats a tots els serveis ha estat l'amabilitat, disposició i eficàcia del personal municipal.

Encara que els nivells de satisfacció són alts, l'Ajuntament realitza aquest exercici d'escolta activa a la ciutadania per tal de conèixer quines són les seves expectatives i saber quins aspectes s'han de prioritzar en vista a incorporar possibles canvis o millores.

Es demana atenció sobre diferents variables com són l'atenció rebuda, el temps d'espera o de gestió, les instal.lacions, la informació rebuda, la capacitació del personal, etc. així com del servei en si. Els informes de satisfacció corresponents a cada carta estan publicats al web municipal.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023