Publicador de continguts


L'Ajuntament de Palma i Telefónica arriben a un acord per a simplificar els contractes de mòbils


3 / de juliol / 2012

Cort confia que la resta d'operadors de telefonia mòbil se sumin a la implementació de les millores pactades per als clients d'aquesta companyia

Palma, 3 de juliol de 2012. L'Ajuntament de Palma i Telefónica han tancat un acord pel qual la companyia de telecomunicacions modificarà la redacció de les clàusules dels seus contractes de mòbils per a fer-les més clares i comprensibles. Telefónica es converteix, d'aquesta manera, en la primera operadora que respon amb aquesta iniciativa a la sol.licitud presentada per l'Ajuntament de Palma l'any 2011.

La regidora de Salut i Consum, Rosa Llobera, ha destacat que aquesta mesura "ha estat fruit del consens" i ha agraït la predisposició de Telefónica a l'hora de "entendre i atendre les peticions formulades, la qual cosa s'ha traduït en l'esforç duit a terme en els seus sistemes per a intentar solucionar negociadament les qüestions que plantejàvem". Igualment, ha valorat "la voluntat de la companyia de millorar la satisfacció dels seus clients" i ha mostrat el seu desig que "la voluntat negociadora de l'Ajuntament serveixi per a d'altres operadors de telefonia com a exemple beneficiós tant per als seus interessos com per als dels seus clients". En aquest sentit, ha destacat que "si la companyia espanyola, i una de les majors del món, ha duit a terme intensos esforços per a modificar els seus contractes i els seus sistemes, no s'entendrien les raons per les quals la resta d'operadors no actuassin en benefici dels seus clients com sí ha fet Movistar".

Com es recordarà, vuit companyies varen ser objecte, l'any passat, d'un requeriment per part de l'Ajuntament de Palma, que entenia que certes clàusules de les condicions generals de prestació dels serveis de mòbils eren abusives des del punt de vista dels drets dels consumidors i usuaris. Cort al.ludia, entre d'altres qüestions, a la falta de transparència en la informació facilitada als usuaris, falta d'equilibri entre els contractants i existència d'obstacles en els processos contractuals.

Encara que Telefónica assegura, i així ho va defensar en la seva resposta, que totes les clàusules dels seus diferents contractes s'ajustaven a la legalitat vigent, la companyia ha atès el requeriment de l'Ajuntament de Palma en el seu ànim de millorar la seva relació amb els clients i reforçar la seva tranquil.litat i la protecció dels seus drets. Així, Movistar reforçarà la seva clàusula de compromís de qualitat, tant en contracte com en prepagament, i ampliarà i detallarà la informació que ofereix sobre el cicle de vida de les targetes prepagament, per a posar-ne dos exemples.

L'acord suposa una resolució amistosa del procediment i s'ha assolit després d'un any de reunions bilaterals i d'intens treball entre Telefónica i l'Ajuntament de Palma, que confia, ara, que la resta d'operadors de telefonia mòbil que fins ara no han arribat a acords se sumin a la implementació de les millores pactades per als clients de Movistar.

Cort confia que la resta d'operadors de telefonia mòbil se sumin a la implementació de les millores pactades per als clients d'aquesta companyia

Palma, 3 de juliol de 2012. L'Ajuntament de Palma i Telefónica han tancat un acord pel qual la companyia de telecomunicacions modificarà la redacció de les clàusules dels seus contractes de mòbils per a fer-les més clares i comprensibles. Telefónica es converteix, d'aquesta manera, en la primera operadora que respon amb aquesta iniciativa a la sol.licitud presentada per l'Ajuntament de Palma l'any 2011.

La regidora de Salut i Consum, Rosa Llobera, ha destacat que aquesta mesura "ha estat fruit del consens" i ha agraït la predisposició de Telefónica a l'hora de "entendre i atendre les peticions formulades, la qual cosa s'ha traduït en l'esforç duit a terme en els seus sistemes per a intentar solucionar negociadament les qüestions que plantejàvem". Igualment, ha valorat "la voluntat de la companyia de millorar la satisfacció dels seus clients" i ha mostrat el seu desig que "la voluntat negociadora de l'Ajuntament serveixi per a d'altres operadors de telefonia com a exemple beneficiós tant per als seus interessos com per als dels seus clients". En aquest sentit, ha destacat que "si la companyia espanyola, i una de les majors del món, ha duit a terme intensos esforços per a modificar els seus contractes i els seus sistemes, no s'entendrien les raons per les quals la resta d'operadors no actuassin en benefici dels seus clients com sí ha fet Movistar".

Com es recordarà, vuit companyies varen ser objecte, l'any passat, d'un requeriment per part de l'Ajuntament de Palma, que entenia que certes clàusules de les condicions generals de prestació dels serveis de mòbils eren abusives des del punt de vista dels drets dels consumidors i usuaris. Cort al.ludia, entre d'altres qüestions, a la falta de transparència en la informació facilitada als usuaris, falta d'equilibri entre els contractants i existència d'obstacles en els processos contractuals.

Encara que Telefónica assegura, i així ho va defensar en la seva resposta, que totes les clàusules dels seus diferents contractes s'ajustaven a la legalitat vigent, la companyia ha atès el requeriment de l'Ajuntament de Palma en el seu ànim de millorar la seva relació amb els clients i reforçar la seva tranquil.litat i la protecció dels seus drets. Així, Movistar reforçarà la seva clàusula de compromís de qualitat, tant en contracte com en prepagament, i ampliarà i detallarà la informació que ofereix sobre el cicle de vida de les targetes prepagament, per a posar-ne dos exemples.

L'acord suposa una resolució amistosa del procediment i s'ha assolit després d'un any de reunions bilaterals i d'intens treball entre Telefónica i l'Ajuntament de Palma, que confia, ara, que la resta d'operadors de telefonia mòbil que fins ara no han arribat a acords se sumin a la implementació de les millores pactades per als clients de Movistar.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023