Publicador de continguts


L'Ajuntament i l'APB habilitaran tres aparcaments dissuasius amb capacitat per a més de mil vehicles a la zona del passeig Marítim i es reforçarà la freqüència de l'EMT


2 / de desembre / 2022

Representants d'Autoritat Portuària de les Balears i de l'Àrea d'Infraestructures de l'Ajuntament s'han reunit avui amb els grups d'interès implicats en el projecte


Palma, 2 de desembre de 2022.- Representants de l'Autoritat Portuària de les Balears (APB) i de l'Ajuntament de Palma s'han reunit avui amb els grups d'interès implicats en la remodelació del nou passeig Marítim per a traslladar-los diferents qüestions relacionades amb la mobilitat. A la trobada hi han assistit la regidora d'Infraestructures i Accessibilitat, Angélica Pastor, i el cap de Planificació i Infraestructures de l'APB, Antoni Ginard.


Així, per part de Cort s'ha explicat que s'han localitzat dos solars a la zona que s'habilitaran com a aparcaments dissuasius temporals, amb una capacitat per a uns 950 vehicles. Les àrees d'Infraestructures, Mobilitat i Model de Ciutat, Habitatge Digne i Sostenibilitat s'han coordinat per a poder dur a terme les actuacions en ambdós solars.


Per part seva, l'APB retirarà gradualment les places d'aparcament per a adaptar-se a l'habilitació dels nous emplaçaments proposats i es mantindran 108 places d'aparcaments al costat de la mar durant tota la fase 1 de l'obra (finals de 2023) i la fase 2 (primer semestre de 2024). Així, es mantenen 92 places d'aparcament, més 9 estacionaments de càrrega i descàrrega i 7 places per a persones amb mobilitat reduïda.

Així, un primer solar dissuasiu s'habilitarà al carrer de Federico García Lorca, amb capacitat per a uns 150 aparcaments. L'Ajuntament de Palma està duent a terme una sèrie de millores perquè pugui entrar en funcionament el gener de 2023. Es netejarà el solar, s'hi instal.larà enllumenat, s'arreglaran les baranes, es corregirà el desnivell, s'adequarà el terreny i s'ordenaran les places.


També s'obrirà al públic l'estacionament del moll de les Golondrines, amb capacitat per a 80 vehicles.

A més, es disposarà d'un solar devora CLH de 30.000 metres quadrats, amb capacitat per a unes 800 places. Ara es posarà en marxa la tramitació administrativa per a habilitar-lo com a estacionament dissuasiu temporal per l'accés a la franja de Ponent de la ciutat. Les tasques que es duran a terme són habilitar la xarxa de recollida d'aigües, instal.lar enllumenat i pavimentar, entre d'altres. Es mantindrà l'arbrat existent. La previsió és que pugui estar operatiu durant el primer trimestre de 2023.


Aquest aparcament estarà connectat amb la línia 1 de l'EMT, que reforçarà la seva freqüència i que actualment dona servei a la zona i que la connecta amb el centre de la ciutat.


Paral.lelament, l'APB mantindrà durant el primer trimestre les bosses d'aparcament de la mitjana del passeig, mentre s'habilita l'aparcament dissuasiu de Ponent. Concretament, les bosses d'aparcament estan situades a l'alçada de la plaça de la  Mediterrània, Marina Port de Mallorca, s'Aigua Dolça i l'Auditòrium,


Cal recordar que a la zona, a més dels nous aparcaments que s'habilitaran, hi ha altres estacionaments com l'aparcament municipal de Marquès de la Sénia, l'aparcament de l'Estació Marítima o l'aparcament Joan Miró 55, entre d'altres. A més, a partir de 2024 ja estarà operatiu el de s'Aigua Dolça, amb capacitat per a 117 vehicles.


Un cop que acabin les obres del nou passeig Marítim s'hi instal.laran quatre estacions de Bicipalma.


Quatre carrils de circulació

Pel que fa a la circulació, es mantindran quatre carrils (dos per sentit) a tot el traçat i durant pràcticament tota l'obra, tal com succeïa fins ara. A més, en aquests moments s'executen actuacions puntuals sobre la vorera actual del costat de la mar per permetre la seva conversió en calçada.


Un passeig per als vianants

El projecte del passeig Marítim es defineix com "un passeig per als vianants". Així, es passarà d'un 29,5% d'espai per a vianants a un 39,7% i les voreres de la zona més allunyada del mar, que ara tenen una amplada de 2 metres i mig a 5 metres, passaran a ser de 5 a 10 metres. D'aquesta manera es garanteix la compatibilitat d'usos com terrasses, zones verdes, aparcaments, parades de bus, contenidors, etc. sense interferir en el vianant.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023