Publicador de continguts


L'Ajuntament presenta el Pla Estratègic de Qualitat per simplificar i millorar el serveis municipals


7 / de novembre / 2011

Una prova pilot agilitzarà els tràmits per a obtenir la targeta ciudadana

Palma, 7 de novembre de 2011.- La tinent de batle de Funció Pública i Govern Interior, Irene San Gil, i la cap del departament de Qualitat i Servei a la Ciutadania, Maria Teresa Benito han presentat avui el Pla Estratègic de Qualitat dels Serveis Municipals 2012-2015.

El Pla Estratègic de Qualitat dels Serveis Municipals de l'Ajuntament de Palma 2012-2015 té com a objectiu la millora de l'eficiència i eficàcia dels serveis municipals, mitjançant la simplificació de les gestions per als usuaris, l'increment de l'accessibilitat mitjançant eines tecnològiques, la racionalització dels processos interns i la inclusió de la ciutadania en la presa de decisions.

L'Ajuntament abordarà una important tasca de simplificació i reducció de càrregues administratives durant els anys 2012-2015. La suma final de totes les actuacions concretes de simplificació i millora es traduirà en compromisos concrets d'estalvi:

- Reducció de dies de tramitació
- Reducció de costos directes i indirectes
- Reducció de documents a aportar per part dels ciutadans
- Racionalització de serveis i recursos

L'Ajuntament manté la certificació que AENOR realitza de les 8 Cartes de Serveis municipals, i realitzarà auditories internes del Sistema de Gestió de Qualitat general de tot l'Ajuntament. D'aquesta manera, Cort substituirà la certificació externa del Sistema de Gestió de Qualitat per l'aplicació interna d'un Pla Estratègic de millora de la Qualitat dels Serveis en clau de simplificació administrativa.

Amb aquest canvi, segons ha explicat la tinent de batle de Funció Pública i Govern Interior, Irene San Gil, "es millora el compromís i la garantia de la qualitat a l'Ajuntament de Palma". San Gil ha afegit que el compromís amb la qualitat "és un autèntic objectiu estratègic, perquè volem que la nostra acció de govern estigui basada sempre en la millora contínua, en eficiència i en garantia de la qualitat". En aquest sentit, el Ple de l'Ajuntament del mes d'octubre va aprovar la Carta de Compromís amb la Qualitat de les Administracions Públiques, que inclou un Decàleg de Compromisos que Cort assumeix com a propis.

A partir d'ara, l'actuació en matèria de Qualitat s'articularà de la següent manera:

-Una comissió analitzarà tots els tràmits que duu cadascuna de les actuacions principals que requereixen els ciutadans.

-Una prova pilot durant els mesos de novembre i desembre sobre la targeta ciutadana. Això permetrà que el ciutadà pugui obtenir la targeta ciutadana d'una forma més simple, en un període més curt i aportant menys documents a l'Administració, perquè s'aprofitaran els documents dels que ja disposa l'Administració.

De forma paral-lela, es realitzarà un diagnòstic de l'actual situació dels 244 serveis i processos municipals, per prioritzar-los, simplificar-los, i després quantificar la simplificació que s'hagi realitzat en cadascun d'ells.


Criteris de priorització dels serveis:

- S'intervindrà primer a l'agilització dels processos que intervinguin en generació d'ocupació o creació d'empreses
- Serveis finalistes amb contacte directe amb els ciutadans
- Impacte en els ciutadans i freqüència en la demanda del servei
- Impacte en l'organització interna (inclou costos del servei)
- Grau de dificultat de la millora o canvi

Altres actuacions en matèria de qualitat

A més d'aplicar el Pla Estratègic de Qualitat dels Serveis Municipals 2012-2015, les 8 Cartes de Serveis certificades per AENOR, el Sistema de Gestió de Qualitat de forma interna, es posarà en marxa i aplicarà el Pla de millora i simplificació i es mantindran les altres actuacions en matèria de qualitat:

- Gestió per processos
- Control mitjançant indicadors
- Enquestes de satisfacció,
- Gestió de queixes i suggeriments ¿DMS-
- Cartes de servei

L'Ajuntament presenta el Pla Estratègic de Qualitat per simplificar i millorar el serveis municipals

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023