Publicador de continguts


L'Empresa Funerària Municipal estrena nova flota de vehicles


11 / de febrer / 2022

Palma, 11 de febrer de 2022.- El regidor de Participació Ciutadana i Govern Interior i president de l'Empresa Funerària Municipal, Alberto Jarabo, i el gerent de l'EFM, Jordi Vilà, han presentat avui la nova flota de vehicles, un pic ha finalitzat el procés de licitació per a la seva renovació.

En total són vuit vehicles –quatre furgons i quatre vehicles funeraris–, que han tingut un cost de 399.786,23 euros sense IVA. Es tracta de dos vehicles Nissan CEAT 100% elèctrics i amb una autonomia de 300 quilòmetres per càrrega, dos vehicles de la marca Mercedes Benz classe E, dos furgons Mercedes Vito i dos Renault Trafic.

La compra d'aquests vehicles forma part del pla d'inversions que està desenvolupant l'EFM i que pretén actualitzar els seus mitjans. L'objectiu és donar de baixa els vehicles més antics dels quals disposa i comptar, en total, amb una vintena de vehicles.

Segons ha explicat el president de l'EFM "el pla de millores i de modernització de la funerària pública de Palma avança avui amb la incorporació d'una nova flota de vehicles. Incrementam els vehicles elèctrics, que són ja una realitat en la qual hem de continuar avançant per a fer front als riscs que ens comporta el canvi climàtic." Jarabo, també, ha afegit que "hem de fer valer, una altra vegada, la bona gestió de l'EFM, reconeguda per la ciutadania, especialment durant aquesta pandèmia. La implicació de les persones que hi treballen repercuteix en els bons resultats econòmics d'aquesta empresa pública. Podem dir que s'ha consolidat la viabilitat del nostre servei públic, que a més, és de proximitat."

Previsió de tancament de 2021

La Funerària Municipal preveu tancar els seus comptes corresponents a 2021 amb un increment del seu patrimoni net de 5.757.885 euros respecte al tancament de l'exercici 2020. Aquesta variació s'ha produït principalment a causa de l'ampliació del capital social i per la reversió dels drets funeraris de 5.068 nínxols i 3 sepultures, mitjançant acord amb una companyia asseguradora.

D'altra banda, la facturació global ha experimentat un increment de 60.000 euros i el resultat de l'exercici 2021 es preveu de 495.000 euros.

Malgrat tot, es tracta encara de dades estimatives.

El gerent, Jordi Vilà, ha recordat que "tenim una previsió de resultats en positiu, malgrat que aquest segon any pandèmic ens hagi tornat a posar a prova pel que fa al desenvolupament dels serveis. Aquests bons resultats han estat possibles gràcies a la implicació dels 90 treballadors i treballadores de la funerària municipal."

"El valor de recordar"

La Funerària ha llançat una nova campanya publicitària sota el lema "El valor de recordar", la qual incorpora el nou logo de la Funerària. L'objectiu és mostrar a la ciutadania la cara més amable d'aquesta empresa, posant en valor el tracte proper i personalitzat que s'ofereix, més enllà dels serveis funeraris. La campanya, que tindrà una durada de dos mesos, comptarà amb publicitat en diferents suports i formats.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023