Publicador de continguts


La Brigada Exprés ha atès en els tres primers mesos de funcionament 1.736 sol·licituds ciutadanes


7 / d’octubre / 2011

L'índex d'efectivitat durant les primeres 72 hores s'eleva al 77,7% al emplenar en termini un total de 1.349 sol.licituds

Palma, 7 d'octubre de 2011.- La posada en funcionament el passat mes de juliol de l'anomenada Brigada Express o "Brigada 72 hores"; servei creat pel nou equip de Govern municipal amb l'objectiu de canalitzar i agilitar les actuacions en infraestructures considerades de fàcil resolució que demanden els ciutadans de Palma, ha generat un notable interès entre els ciutadans que s'ha vist reflectit en que els tres primers mesos d'aquest servei s'hagin atès a través del 010, el telèfon d'atenció de l'Ajuntament de Palma, un total de 1.736 peticions de serveis de Brigada Exprés.

L'últim informe corresponent al període comprès entre juliol i setembre posa de manifest que durant aquest trimestre la brigada que atén peticions de serveis enquadrades dins de les àrees de Mobilitat, Il luminat públic, IMOV, Parcs i Jardins i Vialitat ha confirmat que d'aquest global de peticions, 1349 s'han resolt en un termini no superior a les 72 hores i 387 han estat ateses fora d'aquest termini per comportar una major complexitat que ha obligat a prolongar els treballs més enllà de les 72 hores.


En tot cas, s'hagi pogut resoldre la deficiència per part de la Brigada Exprés o, per ser d'una major envergadura, s'hagi elevat al departament corresponent, sempre s'ha informat a la persona que va contactar amb el 010.

Com es recordarà, la Brigada Exprés, presentada el passat 7 de juliol, es va posar en funcionament per tal de poder atendre dins d'un termini de 72 hores les deficiències considerades de fàcil resolució als carrers de Palma.

Per àrees, Parcs i Jardins és el servei que registra un major nombre de sol.licituds -gairebé el 50% del total-, sent la majoria d'elles referides a problemes com arrels que s'aixequen de la vorera o branques que oculten els balcons o estan molt pròximes a les finestres de les cases. Les sol.licituds dels ciutadans també posen l'accent en deficiències detectades en les zones de jocs infantils així com voreres aixecades, lluminàries foses i brunzits emesos per algunes làmpares de descàrrega. Deficiències detectades en les voreres i calçades, rases enfonsades o planxes mal col.locades als carrers i senyals de trànsit informatives caigudes i grafits es troben també entre les trucades més ateses i solucionades per la Brigada Exprés.
El servei de Brigada Exprés, segons les dades que mostra el gràfic a la pàgina següent, ha constatat un notable índex d'efectivitat al llarg d'aquest trimestre ja que es van executar un total de 1.349 actuacions dins el termini de 72 hores, el que representa un 77,7% del total, mentre que les 387 actuacions realitzades amb posterioritat, suposen el 22,3% restant.

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023