Publicador de continguts


La Brigada Exprés resol 1.871 peticions des de juliol, amb un 86,1% d'efectivitat


8 / de novembre / 2011

Sebastià Sansó ha anunciat que l'índex de compliment de la Brigada
Exprés el mes d'octubre ha arribat el 92,5%

Palma, 8 de novembre de 2011. El tinent de batlia d'Infraestructures i Coordinació
Territorial, Sebastià Sansó, ha presentat avui en roda de premsa l'informe del mes
d'octubre de la Brigada Exprés. Aquest servei, anomenat també Brigada 72 hores, ha
estat creat pel nou equip de govern municipal amb l'objectiu de canalitzar i agilitar en
un termini de 72 hores les actuacions en infraestructures considerades de fàcil
resolució que demanen els ciutadans de Palma. Per a accedir a aquest servei el
ciutadà ha de telefonar al número d'atenció de l'Ajuntament de Palma, 010; un cop
realitzada la petició i elevada al departament corresponent, el ciutadà rep la telefonada
del 010 en què se l'informa de l'estat de la seva sol.licitud.

L'informe que s'ha presentat avui palesa que durant aquest mes d'octubre la Brigada
Exprés o Brigada 72 hores, que atén peticions relacionades amb les diferents àrees,
de Mobilitat, Enllumenat Públic, IMOV, Parcs i Jardins, i Vialitat, ha rebut un total de
491 sol.licituds:

-24 de l'Àrea de Mobilitat
-196 d'Enllumenat Públic
-35 de l'Institut Municipal d'Obres Viàries (IMOV)
-136 de Parcs i Jardins
-100 de Vialitat
Des d'aquestes àrees, les peticions més sol.licitades han estat les següents:
-Pel que fa a l'Àrea de Mobilitat, la neteja i la reposició de senyals verticals.
-Quant a Enllumenat Públic, la reparació de fanals apagats.
-Pel que fa a l'IMOV, la reparació o la substitució de tapes enfonsades o la col.locació
d'aquestes, si falten.
-Referent a Parcs i Jardins, la poda d'arbres per a separació de façanes.
-Pel que fa a Vialitat, la reparació i la substitució de rajoles a les voravies.

De les 491 peticions rebudes, 443 s'han fet dins el termini de 72 hores; les 36 restants
han estat ateses fora d'aquest termini per suposar una major complexitat. Els motius
principals de les realitzades fora de les 72 hores han estat bàsicament:

-La durada de la reparació ha estat superior a les 72 hores.
-Hi ha hagut retard en la informació al ciutadà quan la deficiència no ha estat fàcil de
reparar i s'ha necessitat un tractament superior al de la Brigada Exprés 72 hores.

El tinent de batlia d'Infraestructures i Coordinació Territorial, Sebastià Sansó, ha
mostrat una gran satisfacció amb el servei posat en marxa el passat mes de juliol i ha
recordat que "neix amb la voluntat de donar un nou servei als ciutadans de Palma" a
través del qual se solucionin els desperfectes de fàcil reparació amb un màxim de 72
hores, i d'aquesta manera "aconseguir entre tots una ciutat més habitable i més
atractiva, tant per als que hi vivim com per a les persones que ens visiten".
Sansó ha volgut donar les gràcies als ciutadans de Palma pel civisme demostrat en la
utilització del servei. El grau de satisfacció en aquest mes d'octubre ha estat d'un
92,5%, "un fet que agraïm especialment perquè des de l'Ajuntament creim que aquest
servei és una eina que demostra que redunda positivament en la ciutat i en la qualitat
de vida dels palmesans", com ha declarat el tinent de batlia.
Pel que fa a l'acumulat de juliol a octubre, és important destacar que s'han superat les
2.000 peticions; concretament, s'han rebut 2.260 sol.licituds de reparació, les quals
s'han distribuït de la següent manera:

-125 a l'Àrea de Mobilitat
-521 a l'Àrea d'Enllumenat Públic
-238 a l'Institut Municipal d'Obres Viàries (IMOV)
-813 a Parcs i Jardins
-563 al Servei de Vialitat


De totes aquestes sol.licituds, se n'han resolt dins termini 1.871, i 303 fora de termini.
El grau d'efectivitat acumulat des del mes de juliol al mes d'octubre és de un 86,1%.
Per a finalitzar, Sebastià Sansó ha volgut destacar la gran satisfacció de l'equip de
govern cap a aquest servei i de la ciutadania, que així ho ha fet constatar en diferents
ocasions. Ha anunciat també que aquest consistori "treballa de manera contínua per a
anar millorant les brigades 72 hores, per a poder oferir als ciutadans de Palma un
millor servei, amb un alt grau de qualitat", i ha continuat "animant tots els palmesans
que ho vulguin a telefonar al 010 i a denunciar-hi els desperfectes de fàcil reparació,
perquè entre tots puguem aconseguir una ciutat més amable, més habitable i que
ofereixi la seva millor cara en benefici de tothom".

La Brigada Exprés resol 1.871 peticions des de juliol, amb un 86,1% d'efectivitat

Documents

V2

V3

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023