Publicador de continguts


La Brigada Express ha atès 3.300 peticions amb un 88,4% d'efectivitat en els seus primers 6 mesos d'actuació


12 / de gener / 2012

El tinent de batle Sebastià Sansó explica que amb aquest servei es vol fomentar una bona comunicació amb el ciutadà de manera que aquest "sigui atès com es mereix per part de l'Ajuntament"

Palma, 12 de gener de 2012.- El tinent de batle d'Infraestructures i Coordinació Territorial de l'Ajuntament de Palma, Sebastià Sansó, ha informat aquest matí que la Brigada Express creada per l'actual equip de govern municipal ha atès un total de 3.300 comuniacions rebudes al servei d'atenció i informació telefònica de l'Ajuntament de Palma (010) entre els mesos de juliol ¿moment en el qual va entrar en funcionament aquest servei impulsat per l¿actual equip de Govern municipal- i desembre. Com es recordarà, amb la creació de la Brigada Express es donava compliment a una promesa electoral del batle Mateo Isern a objecte de resoldre dins d'un termini de 72 hores totes aquelles deficiències considerades de fàcil resolució relacionades amb l'enllumenat públic, obres viàries , mobilitat, parcs i jardins o vialitat.

El balanç del primer semestre d'aquest servei impulsat des de l'àrea municipal d'Infraestructures posa de manifest que, d'aquestes 3.300 peticions ciutadanes, 3.204 s¿han traduït en una obra executada de les quals 2.831 s'han realizat dins el termini de 72 hores, el que llança una mitjana d'efectivitat del 88,4%, mentre que 373 han excedit aquest període per comportar una major complexitat.

De les 3.300 comunicacions rebudes entre els mesos de juliol i desembre, 1.041 (31,5%) tenien relació amb l'estat de parcs, arbrat i zones enjardinades, 1.018 (30,8%) afectaven a l'enllumenat públic, 787 (23,8%) a vialitat, 300 (9,1%) a obres viàries i 154 (4,7%) a mobilitat.

No obstant això, d'aquestes 3.300 comunicacions, 96 es van considerar anul.lades per causes de duplicitat (la deficiència ja havia estat comunicada anteriorment per un altre ciutadà), no ser competència de l'Ajuntament de Palma i afectar a una altra administració o no constatar-se l'existència d'aquesta. En qualsevol cas, des dels diferents serveis municipals es va contactar amb les persones informants per posar-los al corrent d'aquesta eventualitat.

Sansó també ha destacat el fet que, només al mes de desembre, el percentatge d'efectivitat total va arribar el 90,2%, havent-se executat en temps i forma un total de 379 actuacions de les 423 peticions comptabilitzades a Infraestructures. En canvi, per a altres 41 treballs va ser necessari incrementar el termini d'execució causa de la seva major complexitat. De les 423 sol.licituds, 3 van ser anul.lades per les mateixes causes exposades anteriorment.

De les demandes ciutadanes corresponents al mes de desembre, Sebastià Sansó ha explicat que 183 (un 43% del total) afectaven a l'enllumenat públic, 96 (22,7%) a l'estat de parcs, arbrat i zones enjardinades i altres 96 (22,7%) a qüestions relacionades amb la mobilitat.

El tinent de batle d'Infraestructures ha destacat que amb aquest servei de Brigada Express "volem demostrar al ciutadà que és la nostra prioritat i, per tant, és fonamental que existeixi una bona comunicació entre aquest i l'Ajuntament. El nostre objectiu persegueix que el ciutadà se senti atès tal com es mereix i, en conseqüència, obtingui la deguda resposta a la seva sol.licitud ".

En aquest sentit, Sebastià Sansó ha afegit que, al marge de les actuacions express, el servei d'atenció telefònica de la Brigada 72 h. "ens permet conèixer amb detall totes aquelles deficiències considerades importants pel ciutadà i que poden abastar des macroprojectes condicionats per la dotació pressupostària fins a obres executables i que, per tant, es poden realitzar". Així, l'àrea d'Infraestructures va comptabilitzar fins a novembre un total de 691 sol.licituds que, tot i que van quedar fora de l'agenda de la Brigada Express per tractar-se d'obres d'entitat superior, s'han atès de manera progressiva havent-se resolt a dia d'avui un total de 417 obres (60%). En tot cas, sigui o no viable l'execució d'aquesta, l'Ajuntament de Palma sempre ho posa en coneixement del ciutadà.

<

La Brigada Express ha atès 3.300 peticions amb un 88,4% d'efectivitat en els seus primers 6 mesos d'actuació

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023