Publicador de continguts


La campanya de vals de descompte de PalmaActiva va generar un volum de negoci de més de 2,5 milions d'euros al comerç local


4 / de juliol / 2022

Palma, 4 de juliol de 2022.- La campanya de vals de descompte posada en marxa per PalmaActiva el passat dia 1 de juny i que finalitzà aquest dijous passat (dia 30) ha suposat un volum de negoci de més de 2,5 milions d'euros per als establiments adherits. En total s'hi han bescanviat 37.611 vals (això són el 94% dels vals disponibles), la qual cosa suposa una ajuda directa de 564.165 euros per als comerços de ciutat.

Des del consistori es valora molt positivament aquesta iniciativa a la qual s'han adherit 240 establiments situats a diferents barriades de la ciutat, enfront dels 180 que ho feren a l'anterior edició. Per percentatge de bescanvi de vals, el 75% dels comerços adherits (149) varen bescanviar la totalitat dels vals que se'ls donaren, és a dir 213. El 4,55% (9 comerços) en bescanviaren entre 201 i 212 i prop del 80% (158 establiments) quasi la totalitat dels vals de què disposaven. Cal dir que aquesta campanya s'ha desenvolupat en dues fases: a la primera es lliuraren prop d'un centenar de vals a tots els comerços adherits (99 vals), alguns establiments els esgotaren en qüestió d'hores. A partir de dia 15 es va fer una redistribució dels vals per tal que tots els comerços tornassin a tenir-ne disponibilitat. Aquesta segona fase estava en vigor fins dia 30 de juny, data en què finalitzava la campanya. Aquest nou sistema de distribució ha estat més equitatiu i ha permès que se'n beneficiïn més establiments.

El regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Alberto Jarabo, ha qualificat d'èxit la campanya de vals de PalmaActiva. "Aquest equip de govern defensa i defensarà el comerç de proximitat com una de les eines essencials per a fer barri.", ha dit. "Aquesta fórmula dels vals ha demostrat ser la més eficaç per a aportar diners no només als comerços, sinó principalment per a la ciutadania en un moment en què la inflació es troba tan disparada. Aquests vals permeten mantenir un consum que és necessari tant per les famílies com per als comerços."

Després de l'experiència de l'any passat es va apostar per comptar amb una entitat col.laboradora per a facilitar les inscripcions dels comerços, la revisió del procés i la validació dels vals. En aquest cas la Cambra de Comerç (que comptava amb experiència duent a terme campanyes semblants per a altres institucions) se'n va fer càrrec. Els resultats han estat molt satisfactoris i la validació dels bons ha estat molt més àgil i senzilla aquesta vegada.

Els resultats fan palès que iniciatives com aquesta contribueixen a activar l'economia local, ajudant a petites empreses i comerços a mantenir l'activitat i serveixen també per a acostar la ciutadania al comerç local i de proximitat.

Recordem que tant des de PalmaActiva com des de l'Àrea de Comerç s'ha donat suport al petit comerç i al teixit empresarial del municipi en moments econòmicament complexos com la pandèmia de la covid-19.

En aquests moments PalmaActiva treballa en la pròxima edició de la campanya de vals de descompte per als pròxims mesos de tardor, que comptarà amb una inversió econòmica al voltant dels dos milions d'euros.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023