Publicador de continguts


La majoria de reserves turístiques a Palma entre juliol i agost procedien del mercat nacional


14 / d’octubre / 2021

Hila: "Aquesta millora turística ha permès que hi hagi un 30% menys d'atur en relació amb el setembre de 2020; s'han signat més de 15.000 nous contractes, un 50% més que l'any 2020 i aquesta per a mi és la millor notícia perquè moltes persones que durant la pandèmia havien perdut la feina n'estan trobant"

Navarro: "Per primera vegada des de la creació de la Fundació Palma 365 s'ha promocionat l'estiu; prova d'això és la posada en marxa de dues campanyes molt ambicioses i que han contribuït a assolir aquestes dades"

Les dades de la campanya de comàrqueting que ha posat en marxa la Fundació Palma 365 durant els mesos de juliol i agost indiquen que 16.743 passatgers varen reservar el seu viatge a Palma amb Logitravel des del mercat espanyol

Palma, 14 d'octubre de 2021.- El batle de Palma, Jose Hila, la regidora de Turisme, Sanitat i Consum, Elena Navarro, i el gerent de la Fundació Palma 365, Pedro Homar, han fet balanç avui de la temporada turística 2021.

Hila ha explicat que "malgrat tot hi ha hagut temporada turística" i ha posat l'accent que l'economia s'està reactivant. "Encara no hem assolit les xifres pre-pandèmia, però el més important és que anam millorant mes a mes", ha dit, i ha explicat que "cada mes ha augmentat la planta hotelera oberta i, també, l'ocupació de la planta hotelera oberta" .

Hila ha destacat que Palma és la ciutat europea que més turistes ha recuperat en relació amb l'any 2019. "És una bona notícia i apostar pel turisme de qualitat és també una bona notícia. Ha pujat la despesa mitjana del turista un 7,6% a Balears", ha dit.

"Tota aquesta millora turística ha permès que hi hagi un 30% menys d'atur en relació amb el setembre de 2020; s'han signat més de 15.000 nous contractes, un 50% més que l'any 2020 i aquesta per a mi és la millor notícia perquè moltes persones que durant la pandèmia havien perdut la feina n'estan trobant i moltes empreses estan recuperant la seva activitat", ha explicat el batle. "Estam funcionament bé com a destinació i cada mes que passa ens acostam més a les xifres de 2019. El nostre objectiu és apostar per la qualitat i no només per la quantitat", ha dit.

En aquest sentit, el batle ha destacat que les expectatives per als pròxims mesos són bones i ha remarcat que el fet que l'activitat econòmica s'hagi recuperat implica la recuperació de l'ocupació. "Aquesta setmana hem conegut les xifres de setembre: l'atur interanual el mes de setembre va baixar en més d'un 30%, amb més de 15.000 nous contractes, el que suposa gairebé un 50% més que en el mateix període del 2020", ha explicat.

Planta hotelera oberta

Si bé els hotels de l'illa van tancant durant les pròximes setmanes, els de Palma seguiran oberts al 100% durant tot el novembre. El mes de desembre s'esperen els primers tancaments, tot i que les previsions assenyalen que tot just seran un 10% dels hotels de Ciutat, amb la qual cosa pel desembre s'arrencarà amb el 90% de la planta activa. Així, ara com ara, continuen oberts 87 hotels (gairebé 28.000 places), que representen el 80,56% sobre el total dels establiments hotelers associats.

Previsions a Palma: 75% previsions octubre i 100% planta oberta. Actualment hi ha 72 hotels oberts a Palma.

Bons resultats de les campanyes de comàrqueting i 218% més de reserves de ferris

Navarro, per la seva banda, ha destacat que "per primera vegada des de la creació de la Fundació Palma 365 s'ha promocionat l'estiu; prova d'això és la posada en marxa de dues campanyes molt ambicioses i que han contribuït a assolir aquestes dades", ha dit.

1. Campanya de comàrqueting al mercat nacional:

Gràcies a la campanya de comàrqueting que ha posat en marxa la Fundació Palma 365 durant els mesos de juliol i agost, 16.743 passatgers varen reservar el seu viatge a Palma amb Logitravel des del mercat espanyol.

Això representa un increment del 114% en relació amb el mateix període de 2020, només un 15% per davall del període pre-pandèmia (2019). A més, gairebé el 60% de les reserves han estat per al mes d'agost, seguit del de setembre, amb el 24% de les reserves. El 70% de les reserves s'han fet per a viatges d'entre 4 i 7 nits. Els orígens principals dels viatgers que han reservat el juliol i l'agost han estat: les Balears, la Comunitat Valenciana i Catalunya.

Pel que fa a les reserves de ferris durant els mesos de juliol i agost, ha indicat que han crescut un 218% en relació amb el mateix període de 2019 (pre-pandèmia).

2. Campanya de comàrqueting al mercat alemany:

La campanya al mercat alemany es va activar en el moment en què Alemanya va incloure les Balears com a destinació segura. La combinació de formats notoris i d'alta visibilitat amb grans capçaleres nacionals va permetre generar tràfic qualificat a la landing, així com incrementar la cobertura i afinitat amb el target.

Pel que fa al volum d'impressions servides en la campanya, ha estat de 14.714.535, un 11,6% més del que preveu la planificació, que es tradueix en 1.552.639 impressions, donant resposta a l'objectiu de visibilitat i abast en targets "potencials". Prèviament, l'audiència potencial es va segmentar en aquelles ciutats que més probabilitat tenien de viatjar a Palma com a destinació turística (Berlín, Hamburg, Munic, Frankfurt i Westfàlia del Nord) així com per edats i interessos en la navegació per Internet.

Així, tant les dades obtingudes al mercat nacional com a l'alemany han superat les expectatives.

Bones previsions d'arribada de turistes i accions promocionals innovadores els pròxims mesos

Des de la Fundació Palma 365 es mostren optimistes respecte dels pròxims mesos per diferents motius:

  • Traverse (congrés de 250 generadors de continguts a escala internacional que tindrà lloc el mes de novembre). Per a aquesta ocasió, TaPalma ha adaptat les seves dades per tal de coincidir amb Traverse i poder donar-li una difusió de caràcter internacional.
  • Patrocinis amb els 40 Principales.
  • Esdeveniment gastronòmic a Madrid amb Luis Pérez.
  • Palma ha estat triada finalista com a destinació turística intel.ligent i se sabrà el resultat abans del desembre.
  • Parabere Fòrum el pròxim mes de març de 2021: esdeveniment gastronòmic.
  • Acció promocional USA (NY i/o Miami) en col.laboració amb OET NY i Miami.
  • Acció promocional a París en col.laboració amb OET París. Per primera vegada juntament amb l'OET de París la Fundació Palma 365 organitzarà un esdeveniment a la capital francesa després d'haver constatat una pujada del turisme d'origen francès.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023