Publicador de continguts


La nova oficina d'atenció presencial de Benestar Social ha atès més de 3 mil persones el primer trimestre de 2021


21 / d’abril / 2021

L'OAC Social, posada en marxa ara fa 3 mesos, és una oficina d'atenció directa, ràpida i àgil que no requereix cita prèvia i que té per objectiu respondre a les demandes derivades de la crisi sanitària provocada pel covid-19

Palma, 21 d'abril de 2021.- L'Àrea de Benestar Social va posar en marxa a principis d'enguany un nou servei: l'oficina d'atenció presencial, que el primer trimestre del 2021 ha atès més de 3.013 persones. Es tracta d'un equip d'atenció de serveis socials sense cita prèvia que respon a les demandes socials urgents que no requereixen l'existència d'un expedient obert a un centre dels serveis socials municipals.

"El covid-19 ha fet augmentar de manera sobtada la pobresa i el risc social i ha accentuat les situacions de vulnerabilitat preexistents", ha incidit la coordinadora General de Benestar Social. Una situació que és reflectida en el creixement exponencial de les demandes d'ajuts per a cobrir necessitats bàsiques en el sistema de serveis socials. A més, Trobat ha explicat que el context ha pressionat els serveis socials comunitaris bàsics amb l'augment imprevist de les funcions (sobretot d'informes previs per a l'accés a prestacions, rendes o recollida d'aliments a entitats).

És en aquest context d'elevada pressió dels centres de serveis socials, quan des de l'Àrea de Benestar Social sorgí la iniciativa de crear aquesta oficina d'atenció directa, ràpida i àgil. "Així, atenem aquestes demandes de manera urgent i presencial. És un punt d'atenció directa sense cita prèvia a serveis centrals, situada a la planta baixa de l'edifici municipal de l'avinguda de Gabriel Alomar, 18", ha afegit la coordinadora.

S'hi pot acudir els matins de dilluns a divendres de 9 h a 14 h per a sol.licitar informació de serveis socials, l'emissió de certificats de vulnerabilitat per a recollir aliments a les entitats de distribució, informes d'accés a prestacions garantides com la Renda Social Garantida o Ingrés Mínim Vital, entre d'altres.

Adjuntam les dades d'atenció del primer trimestre de l'equip OAC Social:

GENER

FEBRER

MARÇ

TOTAL

PERSONES ATESES

625

1184

1204

3013

INFORMACIONS

125

233

240

598

CERTIFICATS I INFORMES

312

592

602

1506

GESTIONS DE SERVEIS SOCIALS

63

123

120

306

DERIVACIONS A TREBALLADORA SOCIAL

93

177

181

451

ALTRES INFORMACIONS

32

59

61

152

Data darrera modificació: 6 de març de 2023