Publicador de continguts


Les persones usuàries de l'EMT avaluen amb un "notable alt" el canvi de xarxa i les mesures de prevenció covid a l'interior dels busos


20 / de maig / 2021

Dalmau: "El 60% dels passatgers de l'EMT viatgen actualment en línies certificades; és una bona notícia perquè dona per bona la remodelació de la xarxa que vàrem fer l'any 2019"

L'EMT agraeix el civisme pel que fa al compliment de mesures covid, que s'ha acreditat mitjançant les enquestes i visites del client misteriós

Durant la tardor de 2020 es varen efectuar 800 enquestes i visites del client misteriós als busos de l'EMT

Palma, 20 de maig de 2021.- El tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, juntament amb el gerent de l'EMT, Mateu Marcús, han explicat avui que l'EMT ha renovat els certificats de qualitat 9001, UNE 13816 i 93200 de carta de serveis.

El punt de partida d'aquesta aposta per la qualitat a l'EMT va tenir enguany dos vessants: per una banda, certificar el canvi de xarxa que s'inicià el desembre de 2019 i, per l'altra, la necessitat de certificar que les mesures de seguretat adoptades arran de la irrupció de la pandèmia s'estaven notant a l'interior dels busos.

Així, durant el darrer trimestre de 2020 el Departament de Qualitat de l'EMT posà en marxa una campanya amb més de 800 intervencions del denominat client misteriós i enquestes a peu de parada.

Pel que fa a les mesures covid-19, s'avaluaren tres ítems: mascaretes, gel hidroalcohòlic i finestres obertes.

Les enquestes es varen centrar a mesurar la satisfacció dels usuaris respecte de les mascaretes dins el bus, amb un resultat de 9,2 sobre 10 i la disponibilitat de gel dins el bus amb un resultat de 8,20 sobre 10.

Per altra banda, mitjançant el mètode de client misteriós es varen avaluar les mascaretes, amb un resultat de satisfacció del 9,3, la presència de gel hidroalcohòlic, amb un resultat de 8,3, i l'obertura de finestres, amb un resultat de 8,4.

En aquest sentit, des de l'EMT han agraït en aquest sentit el "civisme" de les persones usuàries en el compliment de les mesures covid. "Les respostes provenen de 800 enquestes realitzades a les parades; el 50% de les persones enquestades usen el bus diàriament i el 24% ho fa tres dies a la setmana", ha explicat el gerent, Mateu Marcús.

Dalmau, per la seva banda, ha explicat que aquestes dades "suposen un impuls i una satisfacció perquè la feina s'ha fet de forma correcta i els usuaris estan contents tant amb la nova xarxa com amb el compliment de les normes covid", ha dit.

Un total de 22 línies de l'EMT certificades

A banda de les preguntes sobre mesures covid, també s'ha avaluat durant el darrer trimestre de 2020 la percepció dels clients sobre la nova xarxa mitjançant enquestes i el sistema de client misteriós.

En aquest sentit, des de 2009 l'EMT ha certificat 20 línies, el que significa que el 60%de passatgers de l'EMT viatgen a línies certificades segons la norma UNE-EN 13816:2003 del servei de transport de passatgers.

Durant 2021 EMT Palma té auditat positivament i certificat el següent:

  • Sistema de Gestió de Qualitat, segons la norma ISO 9001:2015.
  • Carta de Serveis, segons la norma UNE93200.
  • Servei de Transport de Passatgers de Qualitat, segons el reglament UNE-EN 13816. Des de 2009 s'han anat certificant les següents línies: LA1, LA2, L1, L2, L5, L7, L8, L10, L12, L16, L18, L19,L20, L21, L22, L23, L24, , L33, L35, L46 i L47

Dalmau ha explicat que aquesta és una feina que s'ha impulsat als darrers cinc anys i que sobretot s'han auditat les línies objecte de remodelació de la xarxa de 2019. "Una de les línies que per a nosaltres era el gran repte era l'L35, que és una fusió de la línia 30 i la línia 15; és una línia litoral amb una gran demanda d'usuaris i té un component turístic; la bona notícia és que aquesta línia hagi estat acreditada de forma qualitativa", ha explicat.

El tinent de batle ha explicat que aquestes dades avalen que viatjar amb l'EMT és segur. "Per a nosaltres aquestes dades suposen una demostració que la feina s'ha fet de forma correcta i que els usuaris de l'EMT estan contents amb la xarxa i amb les mesures covid", ha explicat.

Així, s'han avaluat la majoria de les línies de l'EMT amb un resultat de satisfacció superior a 8. En aquest sentit, des de l'EMT destaquen que la valoració global és la millor obtinguda des de 2009, amb un resultat mitjà de 8,5 sobre 10.

LÍNIA

PUNTUACIÓ

A1

8,3

3

8,6

4

8,7

5

8,7

6

8,6

7

8,6

8

8,4

10

8,5

11

9,0

12

8,5

14

8,6

16

8,3

18

8,5

19

8,8

20

9,0

22

8,0

23

8,0

24

8,4

25

8,4

29

8,5

33

8,4

35

8,8

46

8,1

47

8,3

Data darrera modificació: 6 de març de 2023