Publicador de continguts


Les persones usuàries del Servei d'atenció a la ciutadania de Palma el valoren en un 8,73.


31 / de maig / 2022

Palma, 31 de maig de 2022,- El Servei d'atenció a la ciutadania de Palma obté un grau de satisfacció de 8,73 punts (en una escala de 0 a 10), una mitjana força elevada. És una de les conclusions que es desprenen de l'informe de necessitats, expectatives i satisfacció engegats des del Departament de Qualitat i Atenció a la Ciutadania de l'àrea de Participació Ciutadana i Govern Interior, en relació amb l'atenció prestada a les oficines d'atenció a la ciutadania (OAC), així com amb l'atenció prestada telefònicament a través del SAT-010 o mitjançant altres canals habilitats (demandes municipals de serveis, correu electrònic, whatsapp, etc.)

En total s'ha entrevistat una mostra de 1.310 persones usuàries, amb edats entre 17 i 90 anys a la sortida de cadascuna de les 9 oficines de l'OAC de Palma, una mostra de 1.310 que s'han entrevistat telefònicament i una mostra de 1.310 presencials a diversos punts de la ciutat. En total, 3.930 enquestes, amb què s'han recollit les necessitats, les expectatives i el nivell satisfacció dels ciutadans sobre diferents serveis emmarcats a la carta de serveis d'Atenció a la Ciutadania.

Es tracta d'una mostra prou representativa per validar els resultats que fa anys que es mesuraven amb recursos propis, però que, per primera vegada, s'han pogut dissenyar i recollir a través d'una empresa externa. Això ha permès més objectivitat i una mostra més ample i valida, la qual cosa augmenta la fiabilitat de la recollida de dades sobre l'eficàcia de la gestió municipal, per poder prendre decisions de millora.

Les OAC i el SAT-010 són serveis d'atenció a la ciutadania que permeten acostar l'Ajuntament a la ciutadania i ofereixen serveis d'informació general, registre general, padró, targeta ciutadana i altres que estan adscrits a la carta de compromisos d'atenció a la ciutadania.

Comparar el nivell de satisfacció dels ciutadans amb la prestació dels serveis objecte de la carta d'Atenció a la Ciutadania amb les seves expectatives ens ofereix informació sobre el funcionament i el nivell de compliment d'aquests. Els aspectes valorats com a més importants pels ciutadans que acudeixen a les OAC són els que tenen a veure amb el tràmit de la gestió: temps d'espera perquè els atenguin, temps emprat per a resoldre el tràmit o gestió, l'amabilitat, interès i disposició del personal per ajudar-los i el personal de primera atenció.

La nota mitjana que obté el personal de primera atenció (8,98 punts) és pràcticament d'excel.lent, així com que l'amabilitat, interès i disposició del personal per ajudar al públic amb 8,86 punts. La utilitat de la informació o de l'assessorament rebut (8,86) i el temps fet servir per a resoldre el tràmit o gestió (8,77), i són els següents que major puntuació han aconseguit.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023