Publicador de continguts


Nova mesura per a incorporar més policies a la Policia Local de Palma


1 / d’abril / 2022

Adrover: "El borsí d'interins permetrà aprofitar els recursos públics per a contractar de manera temporal una cinquantena de policies"

Els nomenaments cessen al cap de 3 anys o quan el lloc és cobert per un funcionari de carrera

És una eina que funciona en paral.lel mentre s'acaba d'ultimar l'oposició de 2020

També avui han pres possessió com a funcionaris de carrera 22 policies més

Palma, 31 de març de 2022.- L'Ajuntament de Palma ha publicat les bases del seu nou borsí d'interins per a la Policia Local de Palma, creat en el marc de la normativa autonòmica aprovada l'any passat. Es constitueix una borsa de treball de la categoria de policia local com a personal funcionari interí, per a cobrir places vacants quan no sigui possible la seva cobertura mitjançant personal funcionari de carrera, així com per a substituir de manera transitòria el personal titular de les places que conformen la plantilla municipal i que té reserva de plaça.

La primera tinenta de batle de Seguretat Ciutadana, Joana Adrover, ha dit que "el borsí ja està aprovat i se n'espera la publicació d'aquí a poc temps". "És un procediment de provisió temporal i ràpid que permetrà aprofitar els recursos públics per a contractar temporalment una cinquantena de policies interins", ha explicat.

A les bases de la convocatòria, s'estableix que els nomenaments cessen al cap de 3 anys o quan el lloc és cobert per un funcionari de carrera. Aquesta borsa, que disposarà de 56 places, és una eina que funciona en paral.lel mentre s'acaba d'ultimar l'oposició del 2020.

Les persones aspirants se seleccionaran mitjançant el procediment de concurs, que consistirà en la valoració de mèrits. Els requisits dels aspirants són els següents:

  • Acreditar disposar del curs bàsic de capacitació de policies locals de l'Escola Balear d'Administració Pública, degudament actualitzat.
  • Tenir la nacionalitat espanyola.
  • Tenir devuit anys complits.
  • Tenir el títol de batxillerat, tècnic, o equivalents, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol.licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'ha de presentar l'homologació corresponent del ministeri competent en matèria d'educació.
  • No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que determina l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
  • No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a exercir la funció pública.
  • No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
  • Tenir els permisos de conduir A2 i B en vigor.
  • Comprometre's mitjançant declaració expressa a dur armes i, si escau, utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
  • Acreditar el nivell B2 de coneixements de la llengua catalana.

En la selecció, es valoraran els anys complets de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic.

Aquesta és una nova acció de l'Àrea de Seguretat Ciutadana, com l'anunciada recentment amb la contractació de seguretat privada que comptarà amb una despesa màxima de 148.128,96 euros IVA inclòs, provinents del Fons de Seguretat Pública Extraordinària de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

Al mateix temps, segueixen en marxa diferents processos d'oposició, com l'oposició de 2020, que oferirà una cinquantena de places. Per la seva banda, els integrants de la promoció 2018-2019, que oferia 101 places de Policia Local, ja estan incorporats a la plantilla i a punt d'acabar les pràctiques. Durant aquesta legislatura també s'han convocat nombrosos procediments de promoció interna, com la darrera promoció de sotsinspectors, entre altres. Avui mateix, han pres possessió com a funcionaris de carrera 22 policies.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023