Publicador de continguts


Orizonia formarà part de la Fundació publicoprivada que gestionarà la promoció turística de Palma


22 / de novembre / 2011

- Orizonia factura 2.500 milions l'any i aglutina primeres marques com Iberojet, Solplan, Viva Tours, Cóndor, Kirunna, Viajes Iberia, Luabay, Orbest, Rumbo.es i Viajar.com

- Orizonia se suma al ventall de grans empreses i institucions del sector turístic que ja han mostrat el seu interès de formar part de la Fundació de Turisme Palma de Mallorca 365

Palma 22 de novembre de 2011. El tinent de batlia de Turisme de l'Ajuntament de Palma, Álvaro Gijón, ha mostrat la seva satisfacció per la decisió del grup Orizonia de formar part de la Fundació de Turisme Palma de Mallorca 365, la nova entitat publicoprivada destinada a gestionar la promoció turística de la ciutat.

Així ho ha expressat Gijón després de la reunió que s'ha duit a terme a Cort entre el tinent de batlia de Turisme i els representants del grup Orizonia Ricardo Fernández, director de Màrqueting Corporatiu, i Víctor Bañares, director general de Màrqueting i Comunicació.

Orizonia se suma així al ventall de grans empreses i institucions del sector turístic que ja han mostrat el seu interès a formar part de la Fundació, com són la Federació Hotelera de Mallorca ¿que integra les associacions hoteleres de Palma, Platja de Palma i Cala Major¿, la Cambra de Comerç, Meliá Hotels Internacional, el grup Globalia i, per altra banda, Air Europa, Air Berlin, l'Autoritat Portuària, l'Associació d'Empresaris de Lloguer de Vehicles AEVAB, el tour operador virtual Logitravel, Acciona-Transmediterránea i l'empresa del bus turístic City Sightseeing.

L'objectiu de la Fundació, tal com va anunciar Álvaro Gijón, és "unificar criteris pel que fa a promoció" i "treure la promoció turística de Palma del debat polític", permetent que el sector públic i el privat "vagin de la mà".

Està previst que la Fundació estigui en marxa en el primer trimestre de 2012 i que compti amb aportació econòmica procedent al 50% del sector públic i el privat.

Orizonia

Orizonia és un grup empresarial líder en el turisme espanyol i un dels grans grups turístics del mercat europeu. Fundat el 2006, Orizonia és present a tots els processos de l'activitat turística a través de les seves sis línies de negoci: divisió majorista, minorista, hotelera, aèria, receptiva i divisió en línia.

El Grup Orizonia té una facturació anual de 2.500 milions d'euros i compta amb més de 5.000 empleats. Disposa d'una xarxa de més de 1.000 punts de venda i 8 milions de clients confien en els seus serveis anualment. És present a 22 països i 70 destinacions. Orizonia disposa d'una flota de nou avions i té cinc seus: Palma, Madrid, Barcelona, les Illes Canàries i Lisboa.

La divisió majorista és l'eix central del negoci d'Orizonia amb marques com Iberojet, Solplan, Viva Tours, Cóndor, Kirunna i Orizonia life.

Viajes Iberia, vaixell insígnia de la divisió minorista del grup, disposa d'una xarxa de més de 1.000 agències de viatge a Espanya i Portugal amb quatre àrees de negoci: vacances, business, en línia i congressos, en què manté aliances estratègiques amb partners com BDC Travel, RACC Travel, Bancaixa Viatges, Travelcar, Viatges Caixa Espanya, Clau Viatges o IberCaja, a més d'operar en el segment IMSERSO.

La cadena hotelera d'Orizonia, Luabay, ofereix més de 2.000 habitacions a 10 establiments a les Balears i a les Canàries, i dos complexos d'apartaments a Puerto de la Cruz. Luabay té en marxa un procés d'expansió internacional al Carib i a la Riviera Maya.

L'aerolínia d'Orizonia, Orbest, posseeix una flota de nou avions (sis A320 per a cobrir rutes de radi mitjà i tres A330 per a trajectes transatlàntics). Des de la seva fundació, ha traslladat més d'11 milions de passatgers i vola a les principals destinacions nacionals i internacionals incloent-hi Regne Unit, Noruega, Hongria, República Dominicana i Mèxic.

Orizonia és líder en la venda en línia a través dels portals Rumbo.es i Viajar.com, que han donat servei el 2010 a més de tres milions de passatgers.

La seva divisió receptiva té presència en 22 països i 70 destinacions a Europa, Amèrica del Nord, del Sud i Carib i nord d'Àfrica. Té previstes noves obertures a Malta, Turquia, Grècia, Cap Verd, Croàcia i Xile.

Data darrera modificació: 13 de març de 2023