Publicador de continguts


Palma no estarà entre els Ajuntaments morosos el 31 de desembre


27 / de desembre / 2011

La Junta de Govern acorda pagar totes les pòlisses de crèdit per valor de 37 milions per complir la normativa i generar confiança

L'Ajuntament millora el servei de taxis i afavoreix que hi hagi més taxis al carrer

Cort redueix 50.000 euros més en hores extra gràcies al diàleg amb empleats municipals

Les obres de Son Moix arriben al 10% i avancen a bon ritme

Palma, 27 desembre 2011
.- La Junta de Govern reunida avui ha aprovat destinar tota la tresoreria que té actualment l'Ajuntament, 37 milions d'euros, a cancel.lar les pòlisses de crèdit que té. D'aquesta manera, Cort compleix amb la llei que obligava a tots els Ajuntaments a amortitzar les pòlisses de crèdit a data de 31 de desembre de 2011.

El tinent de batlia d'Economia, Hisenda i Innovació i portaveu de l'equip de Govern, Julio Martínez, ha mostrat la seva satisfacció a l'assegurar que "Palma no es trobarà entre els Ajuntaments morosos al 31 de desembre".

Julio Martínez, ha explicat avui que "des del canvi de govern teníem un objectiu molt concret en gestió de tresoreria: amortitzar 37 milions d'euros a finals d'any de pòlisses de crèdit. D'aquest total, 36 milions van ser sol.licitats per l'anterior equip de govern i un milió per l'Ajuntament actual ".

El compliment de totes les pòlisses de crèdit suposa traslladar als ciutadans "el missatge de confiança que aquest equip de govern complirà els seus compromisos". En paraules de Martínez "havíem de començar per aquests compromisos bancaris, i fer front a la incertesa que les administracions puguin complir amb aquesta obligació legal".

El tinent de batlia d'Economia, Hisenda i Innovació ha afegit que aquest pagament suposa una recuperació de la confiança i facilitarà que els bancs que tradicionalment han operat amb l'Ajuntament "confiïn en aquest equip de govern i renovin les pòlisses de crèdit que l'Ajuntament els demani. El d'avui és un missatge que poden tornar a confiar, que l'Ajuntament complirà els seus compromisos "ha assegurat Martínez.

Julio Martínez ha volgut fer públic el seu agraïment "a tots els companys membres de l'equip de Govern, ja que sense la seva participació en aquesta gestió de tresoreria no haguéssim aconseguit aquest objectiu de govern i tots han sabut interioritzar aquesta necessitat". El tinent De batlia d'Economia, Hisenda i Innovació ha aclarit que hi ha hagut propostes per part dels membres de l'oposició que no anaven encaminades a facilitar aquest objectiu econòmic.

Llicències de taxi

La Junta de Govern ha acordat també igualar tots els drets de totes les llicències municipals de taxi. Aquest acord suposa el compliment d'una mesura que els propis taxistes havien recolzat majoritàriament en un referèndum. Fins ara, les llicències municipals no atorgaven els mateixos drets, hi havia un grup reduït d'elles que podien tenir més d'un conductor i la resta no. A partir d'ara, s'igualaran els drets de totes, i el taxista propietari d'una llicència podrà decidir quants conductors poden utilitzar-la.

De cara al ciutadà, aquesta modificació es traduirà "en una millora del servei", ha explicat Martínez, que ha afegit que hi haurà més disponibilitat i presència de taxis circulant pels carrers de la ciutat.

Regularització comptable de la Funerària

L'equip de govern ha acordat també una regularització comptable que es concreta en la formalització de la cessió d'ús dels terrenys del cementiri, de propietat municipal, a l'Empresa Funerària Municipal. D'aquesta manera, s'aconsegueix que l'EFM superi la situació de "desequilibri patrimonial" que patia i que la col.locava en situació de dissolució segons la Llei de Societats Anònimes.

Aquesta cessió possibilita capitalitzar la EFM, que podrà valorar en la seva comptabilitat, en base als informes tècnics, aquest actiu que li cedeix l'Ajuntament i tindrà de nou un patrimoni equilibrat.

Estalvi per reducció d'hores extra

Seguint amb la línia marcada per l'alcalde Mateu Isern de racionalització de la despesa pública i reducció d'hores extra, l'equip de govern ha aprovat avui una reestructuració que permetrà estalviar 50.000 euros en concepte d'hores extra a l'Àrea de Benestar Social.

Després de diàleg i negociacions amb els treballadors d'aquest departament, la seva setmana laboral ha passat de 35 a 37,5 hores, la qual cosa permet reduir les hores extra.

Gestió de l'ORA

L'equip de Govern ha aprovat també una pròrroga de gestió del servei de l'ORA fins al 31 d'agost per un valor de 7,5 milions d'euros. En aquesta pròrroga s'inclou la racionalització del servei perquè deixi de ser deficitari per l'Ajuntament.

Mentrestant, de forma paral.lela, els tècnics estan elaborant els nous plecs per treure un nou concurs quan acabi el període d'aquesta pròrroga. Julio Martínez ha assegurat que, en el procés de racionalització del servei, l'Ajuntament no descarta una reducció de zones de l'ORA que permeti que s'autofinanci, després que l'ampliació de zones que es va dur a terme en l'anterior mandat va provocar que aquest servei sigui deficitari per les arques municipals.

Avancen les obres de Son Moix

A més, la Junta de Govern ha aprovat avui diverses certificacions de les obres del poliesportiu de Son Moix. El portaveu municipal ha anunciat que, si bé estem en una fase inicial, els treballs "avancen a bon ritme, i ja hem arribat al 10% de les obres de reforma de Son Moix, una prioritat per l'equip de Govern que ha de donar servei als ciutadans de Palma que practiquen esport ".

Deficiències conveni MAPFRE

La Junta de Govern ha acordat solucionar una sèrie de deficiències al voltant del conveni que s'ha signat amb MAPFRE al voltant de la façana marítima. En el procés de compensacions que es van fixar per part de l'anterior equip de Govern, el Registre ha posat damunt la taula unes deficiències que ara s'ha acordat solucionar.

Palma no estarà entre els Ajuntaments morosos el 31 de desembre

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023