Publicador de continguts


Palma suma 2,5 quilòmetres d'itinerari 30


7 / de maig / 2021

Avui s'ha completat aquest nou itinerari 30 que aprofundeix en la mesura de "Palma, ciutat 30" i crea un espai a la calçada compartit per bicicletes, vehicles de mobilitat personal i vehicles a menys de 30 quilòmetres per hora

Hila: "Volíem donar una passa més en la implantació de la Palma 30 i donar un espai per a conviure i per això hem fet la prova del carril 30. Si funciona bé la podrem estendre a altres carrers de ciutat que tenen més d'un carril i no tenen un carril bici"

Dalmau: "Ha estat una segona fase més complexa perquè havíem de regular la xarxa semafòrica per tal de donar prioritat al transport col.lectiu, que és la nostra màxima prioritat, i fer possible la convivència amb les bicicletes i els patinets elèctrics, que van guanyant protagonisme"

Palma, 7 de maig de 2021.- El batle de Palma, Jose Hila, juntament amb el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, i la directora general de l'Àrea, Irene Nombela, han visitat avui les tasques de senyalització del primer itinerari 30 de Palma, que han finalitzat aquest matí al passeig de Mallorca.

El batle ha explicat la importància d'aquesta mesura. "La Palma 30 arriba al 90% de carrers de Palma però encara n'hi ha un 10% com el que som avui que o no són 30 o no tenen carril bici i volíem donar una passa més i donar un espai per a conviure i per això hem fet la prova del carril 30. Si funciona bé la podrem estendre a altres carrers de ciutat que tenen més d'un carril i no tenen un carril bici", ha dit.

Dalmau, per la seva banda, ha explicat que aquesta segona fase d'execució del primer itinerari 30 ha estat més complexa. "Havíem de regular la xarxa semafòrica per tal de donar prioritat al transport col.lectiu, que és la nostra màxima prioritat dins la mobilitat dins Palma, i fer possible la convivència amb un espai per a les bicicletes i patinets elèctrics que estan guanyant protagonisme. Per aquesta qüestió hem hagut de modificar el carril bus al carrer de Teodor Llorente, que passa a estar a un carril central per a donar més seguretat al ciclista i al patinet elèctric i que tingui aquest espai de la dreta que quedarà alliberat amb un carril 30 on s'indica també la senyalística per a anar fins al centre" ha dit.

Des del passat diumenge i durant tota aquesta setmana en horari nocturn s'han senyalitzat els carrers Espartero-plaça del Progrés; Comte de Barcelona (doble sentit de circulació); el tram de sentit únic de Comte de Barcelona comprès entre Indústria i Caro; el tram de sentit únic del carrer de Caro comprès entre Comte de Barcelona i avinguda de l'Argentina i el carrer de Teodor Llorente.

A més de les tasques de senyalització tant horitzontal com amb senyals verticals de l'Àrea de Mobilitat s'ha hagut d'ajustar aquesta setmana la programació del semàfor situat entre el carrer de Caro i l'avinguda de l'Argentina.

Amb aquestes tasques es completa el primer itinerari 30 de Palma, que suma un total de 2,5 quilòmetres que uneixen els barris de Santa Catalina, Son Espanyolet, Son Dameto i el Camp d'en Serralta.

Aquesta nova modalitat de carril, denominat itinerari 30, té per objectiu aprofundir en la mesura "Palma, ciutat 30" de calmat del trànsit i promoure un ús de transports no contaminants creant un espai a la calçada compartit per bicicletes, vehicles de mobilitat personal (VMP) i vehicles a menys de 30 quilòmetres per hora.

Cal recordar que a finals del mes de febrer es va enllestir la primera fase d'aquest itinerari 30, senyalitzant els primers 1,125 quilòmetres amb símbols amb pintura de carrils a 30 entre els carrers de la Dragonera, de la Llibertat i de la Indústria fins a la intersecció amb el carrer del Comte de Barcelona, unes tasques que varen incloure la senyalització del pas ciclista unidireccional de Dragonera-Company.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023