Publicador de continguts


PalmaActiva ofereix formació a 24 comerços per a millorar les competències digitals i la presència a Internet i xarxes socials


7 / de setembre / 2021

Palma, 7 de setembre de 2021.- PalmaActiva està ajudant a formar-se a 24 comerços mitjançant la segona edició del projecte Innovació Digital en el Comerç de Proximitat.

Aquest programa vol oferir als petits comerços de Palma una oportunitat per a millorar les seves competències digitals i la seva presència a Internet i a xarxes socials. El taller comença avui, 7 de setembre, i acaba el 9 de novembre, amb l'objectiu que els comerços surtin preparats per a realitzar campanyes digitals de cara al Black Friday i Nadal.

A aquest taller de digitalització per al petit comerç es donarà formació bàsica en eines digitals a 24 comerços. Hi haurà dos grups (migdia i horabaixa) i tindran dues sessions de formació a la setmana. Els dimarts serà la presencial –un grup de 14 a 16 h i l'altre de 19 a 21 h. Els dijous hi haurà una sessió en línia d'una hora. En total, cada comerç rebrà 27 hores de formació.

A part de les sessions en grup, els comerços també disposaran d'una borsa de tutories personalitzades de fins a 4 hores amb el/la formador/a, amb l'objectiu de poder aplicar i adaptar els coneixements adquirits en les sessions grupals a les característiques de cada comerç.

Rodrigo Romero, regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, que ha donat avui la benvinguda als participants, explica que l'any passat aquesta formació es va haver d'ajornar a causa de la pandèmia: "Reprenem aquest projecte amb moltes ganes, la primera edició el 2019 va tenir uns resultats molts positius".

Segons Romero, "els petits comerços necessiten suport immediat en la seva transformació digital a curt termini i una estratègia sòlida a mitjà/llarg termini; aquesta transformació ha d'impulsar la digitalització i revitalitzar el comerç minorista i local, no només enfocant-lo a la supervivència del negoci, sinó també amb vista a un creixement futur.

Els petits empresaris poden aprofitar aquesta situació de crisi com l'oportunitat idònia per a prendre forces i desenvolupar el seu potencial".

Romero afegeix: "La pandèmia ha accelerat el canvi de relació entre client i empresa, fent-la més interactiva; sense importar la mida de l'empresa, ha quedat de manifest la necessitat d'afrontar de forma àgil la transformació digital".

Innovació digital en el comerç de proximitat

Aquest programa de PalmaActiva d'innovació digital en el comerç de proximitat neix amb l'objectiu d'afavorir la competitivitat i la pervivència dels negocis, i també la capacitació tècnica dels titulars i la introducció al comerç electrònic.

Aquest projecte de PalmaActiva pretén oferir als petits comerços de Palma una oportunitat per a millorar la seva competència digital mitjançant un programa d'intervenció integral de suport a les noves tecnologies.

Per a aconseguir els objectius proposats, s'ofereix:

  • Assessorament i suport individual en l'aplicació d'eines i de recursos digitals.
  • Participació en una sèrie de tallers gratuïts i de caràcter pràctic per a impulsar el coneixement i la correcta implementació dels recursos tecnològics.
  • Presència efectiva a les xarxes i millora del nivell de digitalització del comerç.

Els establiments que hi participen, han de complir els següents requisits:

  • Ser un microempresa o petita empresa de Palma.
  • Posseir nocions bàsiques d'ofimàtica i xarxes socials i un equip informàtic (ordinador, tauleta) amb el qual treballar durant el projecte.
  • Comprometre's amb el desenvolupament del projecte, participant en les accions formatives i disposar d'un mínim de 2 hores setmanals de dedicació.

Continguts del taller de digitalització per al petit comerç

  • Bloc 1: Què és i què no és la transformació digital?
  • Bloc 2: Internet com a canal de venda
  • Bloc 3: El teu mostrador en línia: com atreure clients virtuals
  • Bloc 4: Introducció a SEO i SEM: posicionament en cercadors
  • Bloc 5: Introducció a Facebook Business
  • Bloc 6: Eines gratuïtes per la gestió i anàlisi del contingut en línia
  • Bloc 7: Creació de campanyes publicitàries

Objectius a assolir amb el taller de digitalizació:

  • Ser capaços de mesurar l'impacte real de les plataformes digitals i socials que emprem segons el model de negoci.
  • Adquirir noves capacitats organitzatives que s'han de desenvolupar per a poder tenir un negoci sostenible i competitiu en el nou entorn digital.
  • Entendre que el client ha de ser el centre de la nostra organització.
  • Redissenyar el model de negoci per a fomentar-lo en les plataformes digitals orientades cap al client.
  • Establir una cultura digital i d'intraemprenedoria en l'organització que permeti desplegar processos de transformació i agregació de valor pel comerç.
  • Assolir coneixements fonamentals de l'economia digital i l'adopció de plataformes per a liderar processos de transformació cap a models digitals.

Data darrera modificació: 6 de març de 2023