Publicador de continguts


Torna el Mercat d'Oportunitats de Son Fuster


24 / de febrer / 2023

Palma, 24, de febrer de 2023.- El Mercat d'Oportunitats de Son Fuster, "es Mercadet", tornarà les pròximes setmanes després de gairebé tres anys sense celebrar-se per mor de les restriccions de la pandèmia.

Aquest mercat cerca incentivar el mercat local de bescanvi, segona mà i antiguitats entre la ciutadania, fomentant el consum responsable, la reutilització i el reciclatge. La ubicació serà la mateixa on es feia abans, és a dir, la zona d'aparcament de Son Fuster, situada al costat de les instal.lacions esportives, entre la PM-27 i el camí Vell de Bunyola. Es farà tots els dissabtes no festius de 8 a 13.30 h, encara que els participants podran començar a muntar els expositors a partir de les 7 h i els hauran d'haver desmuntat abans de les 15 h.

Els productes que s'hi podran vendre són mobiliari i antiguitats, objectes de decoració, eines, ceràmica, vidre, petita maquinària, roba, calçat i productes tèxtils, joieria, rellotgeria i bijuteria, llibres, revistes col.leccionables, còmics, música, cinema, articles informàtics, fotogràfics, objectes de col.leccionisme, objectes d'art, articles de nadons, juguetes, material de conreu, material esportiu original, objectes de nàutica, pesca, caça, muntanya, senderisme o qualsevol altre esport, així com restes d'estoc provinents de liquidació.

En qualsevol cas, els productes hauran de ser segona mà i no han de comportar cap risc per a l'adquirent. De fet, els titulars dels productes seran els únics responsables de la seva lícita procedència. Així mateix, no s'hi podran vendre aliments i begudes, productes químics, cosmètics d'higiene o medicaments, roba interior, plantes vives, animals vius o morts, armes de foc, explosius o material pirotècnic, productes que requereixin autorització específica especial per a la seva manipulació ni articles nous que no siguin estocs. Estarà prohibida, també, la venda ambulant fora dels llocs assignats.

Hi haurà tres tipus de llocs: professionals, generals i eventuals.

La primera tipologia fa referència a professionals permanents durant tot l'any, ja sigui per a vendre articles nous procedents de liquidació d'estocs, articles de qualsevol tipologia de segona mà o productes de col.leccionisme.

En aquest sentit, hi ha un espai reservat per a professionals permanents de la restauració.

Hi haurà sis espais per a food trucks per a la venda d'entrepans, begudes, menjars preparats i similars. S'exigirà el compliment dels requisits generals per a la comercialització de productes alimentaris a la via pública i les mesures higienicosanitàries aplicables segons la normativa vigent.

Generals

Adreçat a la venda d'objectes de segona mà, antiguitats i liquidació d'estocs.

L'autorització serà personal i intransferible, tindrà caràcter ocasional i donarà dret a l'ocupació d'un lloc de venda sense número prefixat durant un període de sis mesos, amb una periodicitat de tres dissabtes de mercat i un dissabte d'espera.

Eventuals

L'autorització serà personal i intransferible, tindrà un caràcter ocasional i donarà dret a l'ocupació d'un lloc de venda amb número prefixat durant un o diversos dies amb un màxim de vuit dies de mercat, que podran ser seguits o alterns, amb un termini de vigència de sis mesos.

Requisits

Només es podrà sol.licitar una autorització d'ocupació de lloc de venda en el mercat per domicili d'empadronament o unitat de convivència. Per a presentar una sol.licitud cal ser major de devuit anys, amb capacitat jurídica per a obrar. També ho podran fer entitats sense ànim de lucre, legalment constituïdes i inscrites en el registre corresponent que justifiquin i acreditin la seva activitat.

Els participants hauran de satisfer la taxa de venda prevista a l'Ordenança fiscal. Així mateix, estaran obligats a mantenir en bon estat de netedat i conservació els espais que els siguin assignats i es responsabilitzen de deixar-los nets.

Les persones interessades a participar en el mercat a parades de venda o de tipus professional de restauració, han de presentar la sol.licitud en un període de vint dies hàbils a través del model normalitzat, juntament amb la documentació requerida a les bases, al Registre General de l'Ajuntament de Palma, a través del Registre Electrònic o presencialment a les oficines d'Atenció a la Ciutadania. Recordem que les persones jurídiques ho han de fer obligatòriament a través del web municipal.

Les autoritzacions s'atorgaran aplicant els barems establerts i les resolucions es publicaran al web municipal.

Data darrera modificació: 18 de maig de 2023