Publicador de continguts


L'Ajuntament destinarà 50.000 euros per subvencionar béns inventariables per a associacions de veïns i les seves federacions


8 de febrer de 2023

Palma, 8 de febrer de 2023,- La regidora de Participació Ciutadana i Govern Interior, Clàudia Costa, ha explicat avui en roda de prensa la nova convocatòria de subvencions inventariables, engegada des de la seva área, i que està dirigida a associacions de veïns i les seves federacions. 

La iniciativa, que es va posar en marxa per primera vegada ara fa tres anys, s'emmarca en el Pla Estratègic de Subvencions de l'àrea que ara mateix és vigent per al període 2022-2024.L'objectiu d'aquests ajuts és contribuir a generar una cultura per a la participació ciutadana, que ampliï la visió i la intervenció de la ciutadania, potenciant el teixit d'entitats ciutadanes i el voluntariat.

Es destinaran fins a 50,0000 euros, la mateixa quantia que a les edicions anteriors. 

"Aquests ajuts consoliden una nova línia d'ajuts complementària a les ja existents i amb la qual es vol donar suport a les entitats veïnals que fan feina per promoure la participació a tots els racons de la ciutat". La regidora ha explicat que la subvenció de béns inventariables el que permet és "que les associacions de veïns i les seves federacions puguin adquirir uns béns que necessiten per dur a terme les seves activitats, ja siguin equips de soc, ordinadors, impressores o d'altres elements".

Es podrà sol.licitar una subvenció de fins al 100% del cost del bé inventariable, amb una quantia màxima de 3.000 euros. 

Només es podrà sol.licitar subvenció per adquirir béns considerats inventariables, és a dir, amb una vida útil superior a un any.

Aquests béns, a més, s'hauran de destinar almanco dos anys a les funcions per a les quals es rep la subvenció, és a dir, al servei de les activitats i els projectes de participació ciutadana, socioeducatius i socioculturals que dugui a terme l'entitat beneficiària.

Els béns objecte de la subvenció s'han d'adquirir entre l'1 de gener i el 31 de desembre d'enguany.

Per poder ser beneficiàries, les associacions de veïns i les seves federacions, com a entitats sense ànim de lucre, han de complir tot un seguit de requisits que es podran consultar a les bases de les subvencions i que es podrán consultar a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma.

Les sol.licituds s'han de presentar mitjançant registre d'entrada a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Palma o al Registre Electrònic General. El termini per fer-ho serà d'un mes comptat des de l'endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de les illes Balears (BOIB).

Data darrera modificació: 6 de març de 2023