Publicador de continguts


Estadístiques de la Brigada Express del mes de juliol


9 / d’agost / 2011

Cort millora la qualitat als seus ciutadans i la percepció de la ciutat als seus visitants

Palma, 9 d'agost de 2011.- L'Ajuntament de Palma ha presentat avui les dades referents a la marxa del servei de les Brigades Exprés 72h destinat als ciutadans de Palma. Tal i com es va anunciar el dia de la presentació d' una promesa electoral del batle Mateu Isern que es posà en marxa als 15 dies d'iniciar el mandat, periòdicament Cort facilita les dades del servei.


El tinent de batle d'Infraestructures i Coordinació Territorial, Sebastià Sansó, ha donat a conèixer les dades referents al primer mes de funcionament de les Brigades Exprés. El servei s'inicià el dia primer de juliol de 2011 i per tant avui es fa referència al període comprés entre l'1 i el 31 de juliol d'enguany.

Agraïment als ciutadans i felicitació al personal

Sebastià Sansó ha agraït en nom de l'Ajuntament als ciutadans de Palma pel civisme demostrat en la utilització del servei. "Un fet que agraïm especialment perquè des de l'Ajuntament creiem que aquest servei és una eina que redunda positivament en la ciutat i en la qualitat de vida dels que hi vivim i en la bona percepció dels que ens visiten", ha afirmat.

El tinent de batle d'Infraestructures i Coordinació Territorial també ha volgut felicitar als tècnics, operadores, operaris "i a totes les persones que d'una manera o una altra han possibilitat la bona marxa del servei, aportant noves idees, facilitant les tasques i les comunicacions tant dels ciutadans cap a l'administració com de l'administració cap als ciutadans o solucionant in situ els desperfectes sol.licitats pels palmesans".

Les dades

Han estat un total de 682 comunicacions 72h, la qual cosa representa el 28,60% del total de comunicacions rebudes (2.385 comunicacions totals). Hi ha 1703 comunicacions que no han estat realitzades pel servei 72h; és a dir han entrat per una altra via, com ara policia, sol.licitud escrita...etc; o bé han entrat pel 010, però no s'han facilitat les dades mínimes per entrar a formar part del servei de Brigada Exprés 72h.

Les deficiències més denunciades pels ciutadans han estat referides a l'Àrea de Parcs i Jardins amb 331 comunicacions, és a dir un 48,53% del total de 72h i en gran part fan referència a la poda d'arbres.; en canvi l'Àrea de mobilitat; és a dir: pintura de vials, senyals de trànsit, semàfors, etc., és la que presenta el menor nombre de deficiències comunicades amb un total de 25 cridades, és a dir el 3,7% del total de comunicacions 72h.

Pel que fa a la distribució temporal de les cridades al 010, cal destacar que la franja horària amb més cridades efectuades es troba compresa entre les 10 i les 14 hores, sent l'hora punta les 13 hores i el divendres el dia de la setmana amb més cridades.

Efectivitat

L'efectivitat total de les brigades Exprés en aquest primer mes de funcionament ha estat d'un 76,50%, i s'han pogut resoldre's en termini un total de 552 reparacions. Per altra banda han quedat fora de termini 160 reparacions, és a dir, un 23,50%. El motiu d'aquest retard han estat bàsicament:
- que la durada de les reparacions han estat superiors a 72 hores.
- Que s'ha comunicat al ciutadà la reparació del desperfecte després de les 72 hores, encara que aquesta reparació s'hagi executat en menys de 72 hores.
- O bé que hi ha hagut un retard en la informació al ciutadà quan la deficiència no és de fàcil reparació i requereix un tractament superior al de brigada 72h

Objectius de futur

Finalment i amb la intenció d'anar millorant el servei de Brigada Exprés i d'aquesta manera donar una major qualitat de vida al ciutadà i una millor percepció de la nostra ciutat al visitant, l'Ajuntament es marca com a objectius de seguiment:
-Millorar el percentatge de compliment
- Mesurar el temps mitjà de resposta de les empreses de serveis externes a l'Ajuntament. Per la qual cosa ens hem posat en contacte amb GESA, Telefònica, Ono, etc., comptant amb la seva col.laboració per agilitzar la subsanació de les deficiències que les competen a cada empresa.
- Integrar en el seguiment a EMAYA.

Vídeo de la presentació de l'informe

Data darrera modificació: 28 d’abril de 2023