Publicador de continguts


La Brigada Express H72 ha atès 5.381 peticions dins termini amb una efectivitat total del 84,8% en el seu primer any


9 / de juliol / 2012

El batle Mateo Isern ha donat a conèixer el primer balanç anual d'aquest servei creat amb la intenció de "posar a l'Ajuntament al servei del ciutadà perquè aquest se senti important i atès de forma directa"

Palma, 9 de juliol de 2012.- El batle de Palma, Mateo Isern, ha anunciat avui que la Brigada Express H72, en el seu primer any d'activitat, ha rebut un total de 6.080 comunicacions en el número de telèfon 010 de les quals 5.381 s'han atès dins el termini previst de 72 hores, el que llança un percentatge d'efectivitat total del 84,8%. "Hi ha 5.381 peticions ciutadanes que abans eren un problema i avui han deixat de ser-ho", ha manifestat Isern, que ha animat els ciutadans a seguir utilitzant el telèfon 010, "un número que la gent ha de conèixer i utilitzar per a qualsevol tipus de reclamació o petició que vulgui fer l'Ajuntament"

Pel batle de Palma ha estat motiu "de satisfacció" donar a conèixer el primer balanç anual d'un servei que "dóna compliment a una de les nostres promeses electorals, que tenien com a referent posar a l'Ajuntament al servei del ciutadà perquè aquest se senti important i atès d'una forma directa. I un dels elements principals al servei del ciutadà és la Brigada Express H72, que cercava que qualsevol ciutadà, amb una simple cridada telefònica, pogués reclamar directament qualsevol reparació de petita índole que afectés a la seva barriada o al conjunt de la ciutat".

Isern ha recordat que, prèviament a la posada en marxa de la Brigada Express H72, va ser necessària "una actualització i ajustament dels serveis informàtics municipals realitzada per l'àrea d'Infraestructures i l'IMI, atenent a la nostra filosofia de ser el més autosuficients possible".

Així mateix, ha recordat que, si bé és cert que Cort disposa de "zero euros per fer noves inversions, també ho és que disposem de més de 4.000 persones, un equip humà extraordinari que sempre ha estat al nostre costat quan ho hem necessitat i que fa possible que, amb escassos recursos econòmics, puguem continuar prestant molts serveis i millorant aquells que abans es realitzaven de forma diferent".

El batle no ha volgut passar per alt l'ocasió d'expressar personalment el seu agraïment als tècnics municipals i a les contractes d'Infraestructures que han fet possible posar en marxa la Brigada Express H72 per tal de "crear aquesta sensació que l'Ajuntament està fent feina per al ciutadà. Ho hem aconseguit i en gran part ha estat gràcies a la vostra implicació i serietat a la feina". També ha felicitat a l'àrea administrativa d'Infraestructures, que s'ha encarregat de realitzar un seguiment d'aquelles incidències de les demandes ciutadans de més envergadura que s'han atès amb posterioritat al termini previst o es es troben en estudi per tractar-se de treballs d'entitat superior "donant continuïtat a la resolució de problemes". Aquest seguiment, unit a una consulta entre els usuaris del servei, ha permès a Cort conèixer que el ciutadà valora amb un 7 la gestió de la Brigada Express H72.

Isern ha avançat que, en nom de millorar el servei, s'està fent feina per adaptar a la Brigada Express H72 l'aplicació per a smartphone, tablet i web desevolupada per EMAYA i per la qual, amb l'enviament d'una sola fotografia feta amb el telèfon mòbil, el ciutadà pot comunicar una deficiència. Estem mirant si podem fer un pas més a l'hora de facilitar l'actuació dels ciutadans que, en aquest servei, és absolutament fonamental".

Isern ha posat també de manifest la seva implicació "personal i absoluta" en el desenvolupament d'aquest servei. "Cada mes, des de juny del passat any, ens reunim el regidor, Sebastià Sansó; el coordinador general d'Infraestructures, Alejandro Asensi, i Urbano Sánchez, responsable màxim de la Brigada Express H72 per fer un repàs de l'evolució del servei, revisant la estadística, les demandes ciutadanes i ens imposem nous reptes per donar-li continuïtat". El batle ha emfatitzat la "dedicació i capacitat de feina" d'Asensi i Sánchez, que s'ha traduït en un "èxit ja que crec que s'han aconseguit els resultats. Crec que hem de mantenir aquesta línia de feina i que respon a aquesta nova forma de fer feina que nosaltres volem promoure des de l'administració per posar el ciutadà en el centre de tot; l'important, el fonamental, són els ciutadans i les seves peticions i crec que aquest servei ha fet possible que el ciutadà se senti part important d'aquest Ajuntament".

Estadística.- En el primer any de Brigada Express H72 s'han totalitzat un total de 6.080 cridades de les quals 1.748 han correspost a parcs i jardins, 1.737 a vialitat, 1.709 a enllumenat públic, 555 a l'IMOV i 331 a l'àrea de Mobilitat. Per districtes, el de Ponent, amb 1.926, és el que més peticions ha registrat al 010. El segueixen els districtes Llevant, amb 1.586; Nord, amb 1.048; Platja de Palma, amb 1.037; Centre, amb 450 i aquelles zones sense districte, que han generat 33 comunicacions.

De les 6.080 trucades, s'ha aconseguit donar una resposta en el termini de 72 hores a 5.381 de les quals 4.175 han suposat un treball executat al carrer i 1.206 van quedar pendents d'una resolució posterior per tractar-se de treballs de major entitat.
D'altra banda, de 1.298 peticions que es van haver de demorar per sobre de les 72 hores, ja s'han resolt 1.063 (el 80,5%), quedant 103 pendents de resolució en un futur pròxim. Quant a les 132 restants, la seva especial complexitat no pot garantir que siguin solucionades a mitjà termini. Finalment, la mitjana mensual de comunicacions rebudes al 010 ha estat de 521 trucades/mes.

Galeria Multimèdia


Data darrera modificació: 13 de març de 2023